نسخه چاپی

قانون قتل مشفقانه در كانادا تصویب شد

قانون قتل مشفقانه (قتل از روی ترحم) برای پایان دادن به زندگی بیماران مایوس از بهبودی در كانادا تصویب شد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی تلویزیون العالم به نقل از پایگاه راشا تودی نوشت: پارلمان کانادا با قانون جنجال برانگیز قتل مشفقانه برای پایان دادن به زندگی بیماران مایوس از بهبودی موافقت کرد. قانون قتل مشفقانه به پزشکان اجازه می دهد به مرگ زودهنگام آن دسته از بیماران خود که از بهبودی مایوس شده اند، برای رهایی آنها از درد و رنج کمک کنند.

العالم افزود: کشورهایی نظیر هلند، سوئیس، آلمان، کلمبیا و ژاپن به همراه شش ایالت آمریکا پیش تر قوانین مشابهی در این زمینه تصویب کرده بودند. اما نحوه تصویب این قانون در کانادا، اعتراض برخی افراد را برانگیخته است؛ زیرا گروه های بیمارانی را که حق دارند از حق قتل مشفقانه برخوردار شوند، به گونه ای که به بیماران اِم‌اِس اجازه نمی دهد از قتل مشفقانه برخوردار شوند؛ با وجود اینکه آنها با درد و رنج از دست دادن قدرت تکلم و راه رفتن مواجه هستند. در این میان، بخش زیادی از نمایندگان پارلمان کانادا موافق اند که دامنه این قانون افزایش یابد و بیماری های بیشتری را شامل شود اما دولت جاستین ترودو برای محدود کردن مواردی که مطابق قانون باشد، فشار آورده است.

العالم در ادامه افزود: از سوی دیگر، دولت کانادا تاکید کرده است که این قانون اولین گام است و می توان در مرحله بعدی آن را اصلاح کرد و توسعه داد. وزیران بهداشت و دادگستری کانادا تاکید کردند، این قانون توازن بین تحقق منافع شخصی بیماران مایل به قتل مشفقانه و محافظت از حقوق افراد ناتوان و سایر بیماران را رعایت می کند. دادگاه عالی کانادا سال گذشته، ممنوعیت اقدام پزشکان در قتل مشفقانه را لغو کرد.

۱۳۹۵/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...