نسخه چاپی

زنان مجلس در هیات رئیسه كدام كمیسیون ها هستند؟

اعضای هیأت رئیسه كمیسیون های تخصصی مجلس در حالی امروز انتخاب شدند كه سهم زنان مجلس دهم از كرسی های هیأت رئیسه كمیسیون ها تنها 6 درصد بود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، با تعیین ترکیب هیأت رئیسه کمیسیون های تخصصی، زنان مجلس دهم موفق به کسب کرسی ریاست در هیچ یک از کمیسیون های تخصصی نشدند اگر چه دو نفر از آن‌ها به عنوان نائب رئیس دو کمیسیون و 4 نفر از آن‌ها به عنوان دبیران کمیسیون های تخصصی انتخاب شدند.

بر اساس انتخابات هیأت رئیسه کمیسیون ها پروانه مافی به عنوان نائب رئیس اول کمیسیون شوراها، سهیلا جلودارزاده به عنوان نائب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی، فاطمه سعیدی به عنوان دبیر دوم کمیسیون آموزش، ناهید تاج دین دبیر اول کمیسیون اجتماعی، سیده حمیده زرآبادی به عنوان دبیر دوم کمیسیون صنایع و فاطمه ذوالقدر به عنوان دبیر دوم کمیسیون فرهنگی انتخاب شدند.

زنان مجلس هم‌چنین در دو کمیسیون قضایی و اصل نود نیز حضور ندارند و بنابراین در هیأت رئیسه این دو کمیسیون نیز سهمی نخواهند داشت.

سهم شش درصدی زنان مجلس دهم از هیأت رئیسه کمیسیون های تخصصی در حالی است که در انتخابات هیأت رئیسه مجلس نیز علیرغم کاندیداتوری پروانه مافی و سهیلا جلودارزاده زنان مجلس موفق به تصاحب کرسی های هیأت رئیسه نشده بودند.

در حال حاضر تعداد زنان مجلس دهم 17 نفر است که شش درصد نمایندگان مجلس را در بر می گیرد و البته نسبت به دوره گذشته دو برابر شده است.

۱۳۹۵/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...