نسخه چاپی

هشدار روحانیون بحرین به رژیم آل خلیفه

روحانیون بحرین به رژیم آل خلیفه در مورد دخالت های حكومتی در مساله شیعیان هشدار دادند.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز روز یکشنبه در گزارشی نوشت: روحانیون و علمای شیعه بحرین در خصوص هر گونه تلاش از سوی رژیم آل خلیفه برای هدف قرار دادن اسلام شیعه با تضعیف رکنی از این مذهب (خمس) تذکر دادند.

این هشدار در پی انتشار اخباری صادر شد مبنی بر اینکه مقام های آل خلیفه قصد تفتیش و دخالت در امور مالی روحانیون ارشد بحرین را دارند.

چهار روحانی ارشد بحرین شامل آیت الله عیسی قاسم روحانی برجسته شیعیان در بیانیه ای اعلام کردند که خمس، رکنی از مذهب شیعه است که در قالب وظیفه ای چند صد ساله برای به کار گرفته شدن در اسلام جمع آوری شده است.

در این بیانیه آمده است: هدف قرار دادن این وظیفه تحت هر عنوان به منزله هدف قرار دادن شیعیان است و با حمله آشکار به آزادی عمل احزاب مذهبی مطابقت می کند، حال آنکه در قانون اساسی بحرین و منشورهای بین المللی رعایت اصل آزادی عمل این احزاب تضمین شده است.

این بیانیه در ادامه حاکی است: ما بدون نام بردن از فرد خاصی که ممکن است در این اقدام دست داشته باشد یا بدون متهم کردن حزبی مشخص، هر گونه تخطی از این آزادی را رد می کنیم.

این بیانیه در پی تصمیم اخیر دادگاهی در بحرین برای تعلیق فعالیت حزب الوفاق صادر شد.

گزارش های رسانه دولتی و روزنامه های محلی بحرین نیز از قصد حکومت برای بازرسی اموال دو خیریه اسلامی مرتبط با الوفاق و یک بانک در این کشور خبر می دهد.

براساس این گزارش، سازمان ملل، آمریکا و انگلیس هفته گذشته درخصوص تعلیق فعالیت الوفاق اعلام نگرانی کردند و گفتند که این اقدام می تواند ثبات بحرین را با تهدید مواجه کند.

بحرین که ناوگان پنجم آمریکا در آن قرار دارد، در سال ۲۰۱۱ به واسطه اعتراض های مردمی به لرزه درآمد.

معترضان بحرینی در جریان اعتراض ها خواستار دمکراسی و برخورداری از سهمی بیشتر در امور دولتی شدند.

دولت بحرین اعتراض های مردمی را با کمک عربستان به شدت سرکوب کرد، با این حال تجمعات گاه و بیگاه در روستاهای اطراف منامه پایتخت این کشور همچنان ادامه دارد که در برخی موارد به برخورد نیروهای امنیتی با معترضان منجر می شود.

۱۳۹۵/۳/۳۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...