نسخه چاپی

صحنه گردانی بالیوود برای گردشگری اسپانیا

به گزارش نما - روزنامه توریسم نوشت: اسپانیا برای جذب گردشگر بیشتر از سینمای بالیوود کمک می‌گیرد.

با پیشرفت روزافزون گردشگری هند و موفقیت بالیوود، مقامات اسپانیایی قصد دارند همکاری‌های خود را با سینمای این کشور افزایش دهند تا هندی‌ها جاذبه‌های گردشگری و تاریخی اسپانیا را در فیلم‌هایشان تبلیغ کنند.اسپانیا در رده‌بندی جهانی، دومین کشور پربازید جهان است، اما حالا با جلب توجه هندی‌ها تصمیم دارد غیر از گردشگران شمال اروپا، مسافرانی از دیگر نقاط جهان همچون هند را هم به خود جذب کند.

از آنجا که هند دومین کشور پرجمعیت جهان را دارد، به نظر می‌رسد این هدف‌گذاری مناسبتی باشد. «هریتیک روشان»، از ستاره‌های مشهور بالیوودی در سال ۲۰۱۱ در فیلم «زندگی دوباره تکرار نمی‌شود» که صحنه‌هایی از آن در اسپانیا فیلمبرداری شد، ایفای نقش کرده بود. این فیلم پرفروش‌ترین اثر بالیوودی در سال ۲۰۱۱ شد. به گفته یکی از مقامات اسپانیا، نمایش این فیلم بلافاصله روی درخواست صدور ویزا برای سفر به اسپانیا تاثیر گذاشت.

یک سال پس از اکران «زندگی دوباره تکرار نمی‌شود»، تعداد هندی‌هایی که به اسپانیا سفر کردند به ۶۰ هزار و ۴۴۴ تن رسید که این رقم به نسبت سال ۲۰۱۱ تقریبا دو برابر شده بود. صنعت گردشگری از مهم ترین بخش ‌های اقتصادی اسپانیا محسوب می‌شود. ۱۱ درصد در آمد ناخالص ملی این کشور و یک‌نهم شغل‌های مردم اسپانیا از طریق گردشگری تامین می‌شود. سازمان جهانی گردشگری پیش بینی کرده تعداد مسافران خارجی کشور هند تا سال ۲۰۲۰ به ۵۰ میلیون نفر می‌رسد. این رقم در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۸ میلیون بوده است.

۱۳۹۵/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...