نسخه چاپی

حمله خداداد عزیزی به محمد بنا

عکس خبري -حمله خداداد عزيزي به محمد بنا

مرد شماره یك حاشیه در فوتبال ایران در مورد مرد پرافتخار كشتی فرنگی گفت: «دوستان ناراحت نشوند اما مگر كشتی چقدر طرفدار دارد كه اندازه فوتبال پول بگیرد؟»

به گزارش نما به نقل از رجانیوز، با وجود آنکه اکثریت قریب به اتفاق مردم ایران پس از درخشش خیره کننده فرنگی کاران ایران در بازی‌های المپیک و کسب نشان ارزشمند طلا شاگردان محمد بنا را مستحق توجه بیشتر دانستند و از آنها به عنوان مردان بزرگ ورزش ایران یاد کردند، خداداد عزیزی در مصاحبه‌ای تعمق برانگیز موفقیت ملی پوشان افتخارآفرین ایران در المپیک را نادیده گرفت و به بهانه دفاع از امیر قلعه نویی به محمد بنا حمله کرد!


پس از حمایت طیف گسترده‌ای از علاقمندان ورزش کشور از عملکرد ستودنی کادر فنی تیم ملی کشتی فرنگی ایران در بازی‌های المپیک 2012 لندن، و درخشش شاگردان محمد بنا در دایره طلایی که منجر به کسب 3 نشان ارزشمند طلا شد، انتقادات زیادی از بی توجهی مسئولان به رشته‌های مدال آور شد که بخش گسترده‌ای از این انتقادات دامن فوتبالی‌ها را گرفت، منتقدان با گلایه از مسئولان نسبت به بی توجهی آنها به رشته‌ها مدال آور، از ریخت و پاش مدیران فوتبالی برای جذب فوتبالیست‌های ناکام در تیم‌های لیگ برتری به شدت انتقاد کردند.


مقایسه رقم قرارداد برترین مربی جهان در رشته کشتی فرنگی با رقم قرارداد مربیان فوتبال ایران چون مانوئل ژوزه و امیر قلعه نویی این حقیقت را آشکار ساخت که مربیان موفق در ورزش ایران نیز قربانی عدم توجه مسئولان شده‌اند به گونه‌ای که فردی نظیر بنا یک بیستم یا یک پنجاهم قرارداد مربیان فوتبالی را دریافت می‌کنند. با روشن شدن این حقایق فشار افکارعمومی بر فوتبالی‌های بدون موفقیت در میادین بین المللی افزایش یافت تا فوتبالی‌ها برای خروج از این فشار روانی حمله به چهره های موفق ورزش کشور در بازی‌های المپیک را در دستور کار خود قرار دهند.


خداداد عزیزی به عنوان پیش قراول این جریان، حمله به موفق ترین چهره ورزشی کاروان ایران در بازی‌های المپیک را کلید زد تا در اوج ناباوری بهترین مربی جهان مورد هجمه سنگین مرد حاشیه ساز فوتبال ایران قرار گیرد.


خداد عزیزی در اظهارنظری تاسف برانگیز درباره محمد بنا گفت: «دوستان ناراحت نشوند اما مگر کشتی چقدر طرفدار دارد که اندازه فوتبال پول بگیرد؟ اینکه در کشتی و سایر رشته ها پول کمی هست، مشکل ورزش ما محسوب می‌شود نه فوتبال. متاسفانه عده ای دنبال جار و جنجال هستند و دوست دارند مدام فوتبال را محکوم کنند.»


وی در ادامه به بهانه دفاع از امیر قلعه نویی، مقایسه رقم قرارداد قلعه نویی با محمد بنا را یک کار بیهوده می‌داند و در این خصوص اظهار داشت: «مسابقات کشتی را در استادیوم آزادی برگزار کنید. ببینم چند نفر برای تماشا به ورزشگاه می‌آیند؟ در این که محمد بنا کارش را بلد است و بهترین مربی دنیا در رشته فرنگی محسوب می شود شکی نیست ولی هیچ جای دنیا دستمزد یک مربی کشتی را با فوتبال مقایسه نمی کنند. اصلا مقایسه قرارداد قلعه نویی و بنا منطقی نیست. این دو مربی در دو رشته مختلف فعالیت می کنند و مقایسه آنها نمی تواند ملاک درستی باشد. هر رشته ای به همان اندازه که طرفدار دارد تبلیغات دارد و به همان اندازه باید پول در آن هزینه شود. فوتبال پربیننده ترین ورزش در دنیا است. شک نکنید اگر همزمان با المپیک مسابقات جام جهانی برگزار شود کسی المپیک را نگاه نمی کند. جز یکی دو رشته مثل دو 100 متر که طرفداران زیادی دارد.»


البته از این اظهارات نباید تعجب کرد. اگر خداداد عزیزی از محمد بنا و شاگردان افتخارآفرینش که با نشان‌های ارزشمند طلا خود زمینه موفقیت بزرگ ورزش ایران را به وجود آوردند حمایت می‌کرد باید از رفتار وی تعجب می‌کردیم چون طبیعی است که یک فوتبالی باید از ورزش مورد علاقه اش حمایت کند و این مسئولان ورزش هستند که باید حمایت خود را از ورزش های مدال آور اعلام کنند.

۱۳۹۱/۵/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...