نسخه چاپی

تلاش آلمان برای حل بحران اوكراین

منابع آلمانی می‌گویند دولت این كشور تلاش‌هایی را آغاز كرده است تا نشست چهار جانبه دیگری برای حل بحران اوكراین با حضور مركل و روسای جمهور فرانسه، روسیه و اوكراین برگزار شود.

به گزارش نما به نقل از ایسنا: به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک مسئول آلمانی اعلام کرد: ما تلاش می‌کنیم که یک نشست جدید چهار جانبه برای حل بحران اوکراین در آینده نزدیک برگزار کنیم.

بر اساس اعلام این منبع، چند روز گذشته مشاوران رهبران چهار کشور برای انجام مذاکرات مقدماتی در مینسک با یکدیگر دیدار و گفت و گوهایی داشته‌اند.

به نقل از این منبع دولت آلمان، هدف از این مذاکرات روشن شدن گام‌های آتی برای اجرای توافقات مینسک در راستای حل بحران اوکراین است.

هم چنین چندی پیش دولت آلمان اعلام کرد: رهبران گروه چهارجانبه نورماندی در تماس تلفنی بر انجام مقدمات لازم برای برگزاری انتخابات در شرق اوکراین، حل و فصل بحران این کشور و اجرای توافقنامه مینسک تبادل نظر کردند.

در مذاکرات چهار جانبه، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه، پترو پروشنکو، رئیس جمهوری اوکراین و فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه حضور دارند.

مسکو و کی‌یف همواره همدیگر را به نقض توافق متهم می‌کنند. این توافق شامل مسائلی مانند حفظ کنترل اوکراین بر هم‌مرزهایش با روسیه و خروج سلاح‌های سنگین از مناطق درگیر است

۱۳۹۵/۳/۳۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...