نسخه چاپی

70 درصد تولید دارو در كشور داخلی است

رئیس سازمان غذا و دارو : 70 درصد تولید دارو در كشور داخلی است، بر این اساس بازار دارویی ایران به تولید و سرمایه گذاری متكی است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداو سیما، دیناروند در مراسم امضاء قرارداد واگذاری 40 هزار متر زمین از شهرک دارویی برکت وابسته به ستاد اجرای فرمان امام (ره) به شرکت دانمارکی نوو نوردیسک تولید کننده انسولین درجهان افزود: احداث شرکت های صنعتی و دارویی در کشور ما تاکنون دولتی بود اما بنیاد برکت با احداث کارخانه های تولید دارو نمونه ای از حضور بخش خصوصی در این زمینه است .

وی گفت: ما علاقمند به آینده 10 تا 20 ساله پیش روی شرکت نوونوردیسک هستیم که در آن زمان این شرکت قادر خواهد بود با تولیدات خود در کشور ما جمعیت 500 میلیونی را در ایران و کشورهای همسایه پوشش دهد .

معاون غذا و دارو وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افزود: فعالیت های این شرکت حکایت از روند رو به رشد آن دارد و ما اطمینان داریم در کشور ما، به صادر کننده بزرگی تبدیل خواهد شد.

وی با اشاره به علل ابتلای بخشی از جمعیت کشور به دیابت گفت: افزایش وزن در کشور ما و دیگر کشورهای منطقه یکی از علل رشد دیابت است که البته وزارت بهداشت برنامه های برای جلوگیری از افزایش وزن دارد اما به هرشکل عده ای مبتلا هستند و خواهند شد که باید با مصرف دارو های موثر از حاد شدن بیماری آنان جلوگیری کرد.

معاون وزیر بهداشت از این شرکت خواست سرعت اجرای طرح احداث کارخانه نوونوردیسک در ایران را بالا ببرد.

دیناروند با بیان اینکه 70 درصد داروهای مصرفی درکشور تولید داخل است و قرار بوده تا 5 سال دیگر این رقم به 75 درصد برسد افزود: ما اطمینان داریم تا یک و نیم سال آینده به این رقم دست خواهیم یافت.

۱۳۹۵/۳/۳۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...