نسخه چاپی

واردات و ترخیص شورلت همچنان ممنوع است

رئیس انجمن واردكنندگان خودرو با تشریح جزئیات مصوبه جدید دولت برای واردات خودرو، گفت:‌ ثبت سفارش، واردات و ترخیص شورلت‌ همچنان ممنوع است و مصوبه جدید راهی برای آزاد شدن واردات خودروهای آمریكایی ایجاد نمی‌كند.

به گزارش نما؛ فرهاد احتشام‌زاد در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: مصوبه جدید وزارت صنعت در مورد واردات خودرو هیچ ارتباطی با واردات و ترخیص خودروهای آمریکایی ندارد و ثبت سفارش و واردات شورلت همچنان ممنوع است.

وی توضیح داد: برای واردات خودرو کنترل‌های لازم در دو مقطع زمانی صورت می‌گرفت که یکی از آنها ابتدای سال میلادی است که مستندات واردکنندگان خودرو توسط پلیس مورد بررسی قرار می‌گرفت و مقطع زمانی دیگر نیز به فرصت‌های زمانی تعیین شده برای رعایت استانداردهای جدید تعیین شده از سوی سازمان محیط زیست و استاندارد مربوط می‌شد.

وی ادامه داد: برای اینکه یک تقویم یکسان بین سازمان‌های ذینفع مانند استاندارد، محیط زیست و پلیس ایجاد شود، پیشنهاد کردیم که ابتدای دی ماه هر سال به عنوان این مبدأ زمانی مشخص شود و به این ترتیب آغاز هر سال میلادی به عنوان مبنا تعیین شود که این پیشنهاد مورد قبول وزارت صنعت قرار گرفت.

احتشام‌زاد تصریح کرد: در ابتدای امسال 123 خودرو امکان ثبت سفارش داشت برای واردات کشور را دارا بودند که بعد از شروع سال 95، تعدادی از آنها به دلیل اتمام دوره کنترل و نیاز به ارائه اسناد جدید از سایت حذف شدند و حدود 80 مورد در سایت باقی ماند. حال آنکه تعدادی از خودروهای حذف شده در واقع در سال جدید نیز تغییری در مشخصات خود نداشته‌اند و فقط باید یک فرآیند اداری دوباره برای‌ آنها صورت می‌گرفت.

وی توضیح داد: به همین دلیل مقرر شد، در صورتی که خودروهای مورد نظر برای ثبت سفارش هیچ تغییری نداشته باشند، ثبت سفارش آنها تا دی ماه فعال باشد و اگر در مورد خودرویی تغییراتی ایجاد شود، واردکننده اسناد جدید را به سازمان‌های مربوطه ارائه دهد.

رئیس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه این مصوبه هیچ ارتباطی با ثبت سفارش و واردات خودروهای آمریکایی ندارد،‌گفت: واردات خودروهای آمریکایی به واسطه مدارک استانداردی یا محیط زیستی ممنوع نشده بلکه به واسطه سیاست‌های کلان کشور ممنوع شده است و به همین دلیل تعیین تقویم یکسان برای کنترل خودروهای وارداتی نمی‌تواند زمینه واردات خودروهای شورلت را فراهم کند.

وی تأکید کرد:‌ خودروهای شورلت که قبلاً به گمرک وارد شده بودند نیز مرجوع شدند و در حال حاضر واردات و ثبت سفارش این خودروها ممنوع است.

۱۳۹۵/۴/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...