نسخه چاپی

وصیت زندگی‌ بخش مادر باردار برای 10 بیمار

زن باردار كه برای به دنیا آوردن فرزندش به بیمارستان رفت، هرگز نتوانست دخترش را ببیند و او را در آغوش بكشد. این زن در اتاق عمل بود كه بعد از به دنیا آوردن دخترش دچار مرگ مغزی شد. او پس از مرگ مغزی به ١٠نفر جان دوباره بخشید و با وصیتی كه كرده بود، اعضای بدنش را اهدا كرد.

به گزارش نما به نقل از شهروند: زن باردار که برای به دنیا آوردن فرزندش به بیمارستان رفت، هرگز نتوانست دخترش را ببیند و او را در آغوش بکشد. این زن در اتاق عمل بود که بعد از به دنیا آوردن دخترش دچار مرگ مغزی شد. او پس از مرگ مغزی به ١٠نفر جان دوباره بخشید و با وصیتی که کرده بود، اعضای بدنش را اهدا کرد.

سودابه برمک، ٣٥ساله بیشتر نداشت که به بیمارستان رفت. او که ٨ماه بود نوزادش را در شکم خود حمل می‌کرد، وقتی حالش بد شد به بیمارستان انتقال داده شد. زمان به دنیا آوردن فرزندش رسیده بود. می‌رفت تا پس از ٨ماه بالاخره دخترش را ببیند و در آغوش بگیرد. برنامه‌ریزی‌های زیادی کرده بود. همه چیز آماده بود. اتاق دخترش را چیده و مثل هر مادر دیگری خانه را برای ورود عضو کوچک و جدید خانواده‌اش آماده کرده بود.

صبح زود بود که به خاطر بدحالی‌اش به بیمارستان رفت. از همان لحظه‌های اول حال مساعدی نداشت، اما هرگز تصورش را هم نمی‌کرد که به چنین سرنوشتی دچار شود. سودابه را به اتاق عمل بردند، به امید این‌که چند ساعت بعد خودش دخترش را در آغوش بکشد. سودابه که به خاطر فشارخون بالا حالش بد شده بود، به اتاق عمل رفت تا هرچه زودتر دخترش را به دنیا بیاورد اما او هرگز از اتاق عمل بازنگشت. مادری که فرزندش را به دنیا آورد ولی خودش جان باخت. سودابه هنگام تولد نوزادش نتوانست از مرگ نجات پیدا کند. دخترش به دنیا آمد ولی او دچار مرگ مغزی شد.

اهدای عضو

ولی این پایان ماجرا نبود. او روی تخت بیمارستان نفس می‌کشید، اما با دستگاه؛ زنده بود ولی هیچ امیدی به بلندشدن او از روی تخت وجود نداشت. برای همین حالا دیگر زمان انجام وصیت این مادر رسیده بود. وصیتی که به زندگی چند نفر جان دوباره می‌بخشید.

سودابه پیش از مرگش وصیت کرده بود که درصورت مرگ مغزی اعضای بدنش اهدا شود. بنابراین خانواده‌اش هم به وصیت این مادرجوان احترام گذاشتند و آن را انجام دادند. آنها هم تصمیم خود را گرفتند و با یک خداحافظی تلخ زندگی چند بیمار را نجات دادند. حالا این مادر توانست با وصیت خود و ایثار خانواده‌اش با اهدای اعضایش جان ۱۰ بیمار را نجات دهد. با پیوند عضو این زن فداکار ۱۰ بیماری که با مشکلات ناشی از بیماری در رنج و درد بودند، توانستند به زندگی بازگردند و به حیات خود ادامه دهند.

احمدعلی نوروزی، مسئول هماهنگی اهدای عضو در دانشگاه علوم پزشکی قزوین از اهدای اعضای این مادر ۳۵ساله قزوینی خبر داد و گفت: «این زن درهشتمین ماه بارداری خود به دلیل فشارخون بالا، دچار پارگی عروق مغزی و خونریزی درمرکز آموزشی- درمانی کوثر قزوین بستری شده بود، اما با وجود تلاش‌هایی که برای نجات جانش صورت گرفته بود، دچار مرگ مغزی شد. برای همین اعضای بدن وی به بیماران نیازمند دریافت عضو اهدا شد. این نخستین اهدای عضو در‌سال ۹۵ در استان قزوین است و پس از تأیید مرگ مغزی این زن توسط پزشکان تیم پیوند اعضای معاونت درمان، خانواده وی برای اهدای اعضای او اعلام رضایت کردند.»

مسئول بخش مراقبت‌های ویژه تنفسی مرکز آموزشی- درمانی شهید رجایی با بیان این‌که اهدای عضو از مرگ مغزی، معجزه تبدیل مرگ به حیاتی دوباره است، ادامه داد: «بدون شک کسانی که نسبت به اهدای عضو اقدام می‌کنند، نزد خداوند متعال جایگاه ویژه‌ای دارند. قلب، کبد و نسوج از بخش‌های اهداشده بیمار بود که پس از اعزام وی به بیمارستان امام خمینی(ره) تهران به بیماران نیازمند اهدا شد.

پس از رایزنی خانواده وی بزرگوارانه نسبت به اهدای اعضای بیمارخود اعلام رضایت کردند و قلب، کبد و نسوج اعضای اهداشده این بیمار پس از اعزام به بیمارستان امام خمینی (ره) تهران به هشت بیمار نیازمند پیوند داده شد. نوزاد این زن که دختر است، درحال حاضر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت است. همچنین مراسم تشییع سودابه برمک اهدا‌کننده عضو صبح دیروز ساعت ۱۰ صبح از مقابل امامزاده حسین(ع) قزوین برگزار شد.»

۱۳۹۵/۴/۱

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...