نسخه چاپی

تحقق رویای ال سعود؟!!

عکس خبري -تحقق روياي ال سعود؟!!

خداحافظی حسین امیرعبداللهیان از معاونت عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه زمینه‌ساز رؤیاپردازی‌های عجیبی از سوی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نزدیك به شاهان سعودی شده است.

خداحافظی حسین امیرعبداللهیان از معاونت عربی- آفریقایی وزارت امور خارجه زمینه‌ساز رؤیاپردازی‌های عجیبی از سوی رسانه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای نزدیک به شاهان سعودی شده است. «العربیه» رسانه نزدیک به رژیم آل سعود عزل امیرعبداللهیان را نشانه عزم جدی روحانی و ظریف برای نزدیک شدن به دولت سعودی دانسته است؛ این رسانه با ادعای وجود نامه‌ای به امضای شیوخ و سران مرتجع منطقه به رئیس‌جمهور کشورمان، برکناری دیپلمات انقلابی وزارت امور خارجه را، از جمله پیش‌شرط‌های شاهان منطقه برای تعامل با تهران دانسته و در عباراتی مضحک ادامه داده است: ایران در برابر اتحاد حاکمان منطقه منزوی‌تر از همیشه است و چاره‌ای جز نزدیکی دوباره به همسایگان جنوبی ندارد! وبگاه خبری «المانیتور» نیز این اقدام وزارت امور خارجه ایران را نشانه‌ای از انعطاف دولت روحانی در برابر این کشورها، به ویژه عربستان سعودی ارز‌یابی کرده و نوشته است: ظریف که به تازگی در اسلو اشاراتی دال بر آمادگی تهران به منظور انعطاف بیشتر در پرونده سوریه برای نیل به راه‌حل سیاسی داشته است، حالا با این تغییر یک گام عملی در این مسیر برداشته است. روزنامه «الشرق الاوسط» نیز در این زمینه مدعی شده است: انتصاب جابری انصاری در وزارت امور خارجه ایران نشانه شکست سیاست‌های امیرعبداللهیان و جمهوری اسلامی در منطقه و آفریقا بوده است و پایگاه اینترنتی «دویچه وله» آلمان این اقدام را علامت تازه دولت ایران به همسایگان جنوبی خود دانسته و آورده است: برخی کارشناسان عقیده دارند خبر تغییر امیرعبداللهیان را باید نشانه‌ای از تلاش وزارت امور خارجه ایران برای ورود متفاوت به پرونده‌های منطقه‌ای تحلیل کرد.
به راستی، آیا این عبارات با واقعیت منطبق است؟ آیا رؤیای پادشاهان مستبد منطقه و رسانه‌های وابسته با آنها تعبیر خواهد شد؟ پاسخ این پرسش‌ها را باید در مواضع و اقدامات مسئولان دولت یازدهم و به ویژه وزارت امور خارجه کشورمان در روزهای آینده جست‌وجو کرد.

۱۳۹۵/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...