نسخه چاپی

آخرین وضعیت موسسه میزان و پدیده

دادستان عمومی و انقلاب مشهد آخرین وضعیت رسیدگی به پرونده شركت های بزرگ سرمایه گذاری را تشریح كرد.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صداوسیما، غلامعلی صادقی امروزدر نشست خبری در مشهدگفت:شکایات مطرح شده از طرف سهام‌داران شرکت تبرک با حمایت دادسرای استان به نتیجه رسید و مردم به پول خود رسیدند و شرکت تبرک هم به فعالیت خود ادامه میدهد.

او درباره شرکت پردیسبان هم تصریح کرد: مقر اصلی شرکت پردیسبان در خارج از استان قرار داشت و ما از روزهای نخست با انجام مکاتبات موضوع را بررسی کردیم و بعد در سطح کشور فروش سهام پردیسبان ممنوع شد.

صادقی افزود: طبق برآورد ما این شرکت سرمایه کافی نداشت و هم‌اکنون هم بخشی از وجوه مردم به آنها بازگشته اما بخش قابل توجهی هنوز باقی مانده است.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد با اشاره به تخلفات متعدد شرکت پدیده گفت: از روزی که واریز پول از سوی مردم به حساب پدیده متوقف شد طرح‌ها نیزمتوقف شد در حالی که مدیرعامل این مجموعه مدعی بود که 20 هزار میلیارد تومان در سرمایه در حسابی دیگر دارد که با استفاده از آن طرح های شرکت را تمام می‌کند.

صادقی افزود: مشخص شد که ادعای مدیر عامل دروغ است و طرح ها وابسته به فروش صعودی سهام در سطح کشور و جلب نقدینگی از جانب مردم بوده است.

او درباره آخرین وضعیت شرکت پدیده و سهام داران آن گفت: هم‌اکنون با حمایت‌های انجام شده هیئت مدیره جدید مشغول به کار شده اند و معاون قوه قضائیه بخشنامه‌ای صادرکرده است که بنا برآن هیچ حکمی علیه شرکت پدیده بدون هماهنگی دادگستری خراسان رضوی صادر نشود که این بخش نامه به نفع شرکت بود.

صادقی با اشاره به صدور اخطاریه برای هیئت مدیره سابق مبنی برلزوم واگذاری همه اموال منقول، غیر منقول، حساب بانکی و غیره متعلق به شرکت به هئیت مدیره جدید افزود: اموال توقیف شده شرکت از سراسر کشور جمع‌آوری و ساماندهی شده است و در مورد فروشگاه‌ها و رستوران‌ها امکان تبلیغات محدود وجود دارد.

دادستان عمومی و انقلاب مشهد گفت: مهم‌ترین خواسته مردم و سهام‌داران پدیده اعلام قیمت سهام است که مقدار و زمان آن باید از سوی هیئت مدیره جدید اعلام شود.

صادقی درباره وضعیت فعلی مؤسسه میزان تصریح کرد: این موسسه پذیرفته که اموال منقول و غیرمنقول آن به قیمت کارشناسی مورد ارزیابی قراربگیرد و به بانک صادرات منتقل شود که با حمایت دادگستری مبلغ قابل توجهی از اموال به بانک تحویل داده و تبدیل به نقدینگی شده است.

او با اشاره به اینکه هزار میلیارد تومان تسهیلات میزان در اختیار پدیده است، گفت: اگر این تسهیلات در اختیار بانک قرار بگیرد تبدیل به نقدینگی و بخشی از بدهی افراد پرداخت می‌شود.

۱۳۹۵/۴/۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...