نسخه چاپی

میرحسین آصفری در گفتگو با نما

دولت راه های نفوذ علمی و مهندسی غرب را بگیرد/ برخی مسئولین، دشمنی آمریكا را توهم می دانند

عکس خبري -دولت راه هاي نفوذ علمي و مهندسي غرب را بگيرد/ برخي مسئولين، دشمني آمريکا را توهم مي دانند

متأسفانه برخی از مسئولین ما هنوز به این باور نرسیده اند كه دشمنی استكبار با ما یك واقعیت است و علی رغم توطئه های بیشماری كه آمریكایی ها علیه ما انجام داده اند، دشمنی آنها با ما را یك توهم می دانند. تا زمانی كه این دیدگاه در مسئولین ما وجود داشته باشد باید گفت كه متأسفانه راه نفوذ بیگانگان و ضربه زدن استكبار به نظام نیز وجود دارد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: امروز دوران نفوذ نظامی سپری شده است؛ حداقل برای کشور ما گذشته است، چون می دانند که از این طریق نمی توانند ضربه ای به کشور ما وارد کنند؛ لذا تلاش می کنند که از طریق نفوذ علمی بتوانند به اهداف و برنامه های خود دست پیدا کنند که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند و برای مقابله با آن برنامه جدی داشه باشند.



میرحسین آصفری در خصوص راه های نفوذ غرب در کشور، مخصوصاً در پسابرجام گفت: متأسفانه برخی از مسئولین ما هنوز به این باور نرسیده اند که دشمنی استکبار با ما یک واقعیت است و علی رغم توطئه های بیشماری که آمریکایی ها علیه ما انجام داده اند، دشمنی آنها با ما را یک توهم می دانند. تا زمانی که این دیدگاه در مسئولین ما وجود داشته باشد باید گفت که متأسفانه راه نفوذ بیگانگان و ضربه زدن استکبار به نظام نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسئولین باید به این موضوع باور داشته باشند که دشمنی آمریکایی ها با ما واقعی است و مسئله ای نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد، اظهار داشت: یکی از اقداماتی که آمریکایی ها در پسابرجام به دنبال آن هستند، نفوذ از مجاری علمی کشور است برای اینکه بتوانند اطلاعات علمی کشور را در اختیار خود درآورند و برای آن چالش ایجاد کنند؛ و این مسئله بسیار مهم و حائز اهمیتی است.

کارشناس مسائل سیاسی ادامه داد: امروز آنها به دنبال نقشه مهندسی علمی کشور ما در آب، خاک و حتی گیاهان و سایر حیطه ها هستند تا بتوانند برای مسائل مختلف کشور برنامه داشته باشند و آنها را با مشکل جدی مواجه کنند. مسئولین باید به این امر توجه جدی داشته باشند و واقع بینانه به این مسائل بنگرند. الان شاهد این هستیم که در غرب، شرکت هایی راه اندازی شده برای اینکه نسل و جمعیت ملت های جهان سوم و کشورهایی که حاضر نشده اند تحت سلطه آنها قرار بگیرند را کاهش کاهش دهند و جلو رشد آنها را بگیرند تا به اهداف خود دست پیدا کنند.

نماینده سابق مجلس با بیان اینکه یکی دیگر از اقدماتی که آنها در رابطه با ما دنبال می کنند این است مواد اصلی معدنی که در کشور وجود دارد را شناسایی کنند تا بتوانند به نفع خودشان از آنها بهره ببرند، افزود: یکی دیگر از اقداماتی که آنها به دنبال آن هستند در ارتباط با مخترعین ما است؛ به این صورت که بتوانند از طریق سرقت علمی در بخش های مختلف کشور وارد بشوند و نخبگان ما را جذب کنند؛ و متأسفانه بعضاً در این خصوص بی توجهی صورت می گیرد. الان شرکت هایی در خود آمریکا شکل گرفته که فقط در خصوص تولید بذر برای گیاهان فعالیت می کند تا بتوانند تولیدات کشاورزی کشورهایی مثل ما را تحت سلطه خود قرار دهد.

آصفری افزود: اینها مسائلی نیست که به سادگی بتوان از کنار آنها عبور کرد. ما معتقدیم که دولت باید راههای نفوذ علمی و مهندسی غرب در کشور را بگیرد. امروز دوران نفوذ نظامی سپری شده است؛ حداقل برای کشور ما گذشته است، چون می دانند که از این طریق نمی توانند ضربه ای به کشور ما وارد کنند؛ لذا تلاش می کنند که از طریق نفوذ علمی بتوانند به اهداف و برنامه های خود دست پیدا کنند که مسئولان باید به آن توجه داشته باشند و برای مقابله با آن برنامه جدی داشه باشند.

۱۳۹۵/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...