نسخه چاپی

جای خالی انصاف و عدالت در پرداخت‌های نجومی

نماینده مردم تهران در مجلس نهم گفت: تعرفه پزشكی را اشتباه افزایش داده و باعث این اتفاقات شدند، پارسال دو بار به رئیس جمهور نامه نوشته‌ایم و گفتیم افزایش تعرفه‌ها عادلانه نیست و باعث یك سلسله افزایش‌های حقوقی می شود.

به گزارش نما؛ احمد توکلی در گفت‌وگو با فارس، درباره فیش‌های حقوقی نجومی برخی پزشکان گفت:‌ تعرفه را به اشتباه بالا برده‌اند و باعث این اتفاقات شده است، سال گذشته ما دو بار به رئیس جمهور نامه نوشته‌ایم و گفته‌ایم که افزایش تعرفه‌های درمانی به غیر از اینکه عادلانه نیست باعث می‌شود که یک سلسله افزایش‌های حقوقی آغاز شود.

وی ادامه داد: ما در این نامه تأکید کرده بودیم که اگر این اتفاق بیفتد اشتباه سال 83 دولت اصلاحات تکرار می‌شود چرا که در آخرین زمستان دولت هشتم حقوق کارکنان دولت تا دو برابر افزایش یافت و بلافاصله کارمندان دانشگاهی اعتراض کردند و حقوق آنها هم بالا رفت و بعد هم ترازی گرفتند و بعد کارمندان دیگر معترض شدند.

توکلی گفت:‌ در نتیجه سال بعد زمانی که آقای احمدی‌نژاد اولین بودجه را می‌بست مجبور شدند 43 درصد بودجه جاری را به دلیل این تصمیم افزایش یابد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم تصریح کرد:‌ ما هم گفتیم که اجازه ندهید تعرفه درمانی را بالا ببرند. حتی من خودم به آقای هاشمی وزیر بهداشت گفتم یکی از معاون‌های شما که سند حقوقی آن را دیده‌ام نرخ حقوق سال 90 این فرد، 63 تا 81 میلیون تومان در ماه بوده و از یکی از بیمارستان‌های دولتی دریافت می‌کرده است و تعرفه‌ها را بالا می‌برید تا 200 میلیون تومان حقوق بگیرد.

توکلی گفت:‌ این اتفاق مضر است و باعث جدا شدن پزشکان از جامعه می‌شود اینکه می‌گویند پزشکان زحمت زیادی می‌کشند مگر سایر کارمندان در سایه و زیر کولر کار می‌کنند؟ از کارگر ساده تا قاضی تا فرد دانشگاهی زحمت می‌کشند بنابر این باید یک تعادلی وجود داشته باشد.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم افزود: چرا باید بابت تمام‌وقتی پزشکان در بیمارستان‌های دولتی اینقدر دریافتی داشته باشند. مگر سایر کارکنان بیمارستان تمام وقت کار نمی‌کنند؟ انصاف باید باشد. مفهومی در اقتصاد سیاسی به نام انصاف وجود دارد که باید رعایت شود.

وی ادامه داد:‌ اگر تلقی عمومی می‌شود که پرداخت‌ها غیر منصفانه است باید برایش چاره‌ای اندیشید چون این موضوع جامعه را از دولت جدا می‌کند.

توکلی راه حل رفع این مشکل پیش آمده را برنامه پنجم توسعه دانست و گفت:‌ راه حل این موضوع در برنامه پنجم نوشته شده و تصویب شده اما آن را اجرا نکرده‌اند باید این پزشکانی که تمام‌وقت دولتی کار می‌کنند مطب نداشته باشند در حالی که این قانون را رعایت نمی‌کنند.

وی افزود: این پزشکان در بخش دولتی برای جلب مشتری کار می‌کنند تا مشتریان خود را به بخش خصوصی و مطب‌هایشان ببرند البته همه پزشکان اینگونه نیستند و آدم‌های پاکی وجود دارد که طبابت می‌کنند اما متأسفانه پزشکان حریص هم خیلی زیاد است.

۱۳۹۵/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...