نسخه چاپی

حواشی تودیع‌ و معارفه استاندار خوزستان

مراسم تودیع و معارفه استاندار جدید خوزستان امروز با حضور قائم‌مقام وزیر كشور، آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله شفیعی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیران و مسئولان اجرایی و فعالان سیاسی استان در سالن شهید هاشمی استانداری برگزار شد.

به گزارش نما به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین مجید ناصری‌نژاد در این مراسم که امروز، دوم تیرماه برگزار شد با تقدیر از حضور قائم‌مقام وزیر کشور اظهار کرد: از آقای امیری که در این مدت ما را تحمل کردند، تشکر می‌کنم؛ البته این گله‌مندی هم وجود دارد که انتظار این بود که در این جلسه معاون رئیس‌جمهور یا حداقل وزیر کشور حضور پیدا کند و از این جهت گلایه خود را به دولت داریم.

وی افزود: از سوی دیگر سفر مسئولان دولتی نیز به استان کم شده است؛ بسیار توقع بود که در این تودیع و معارفه با این میزان اهمیت معاون رئیس‌جمهور، حضور پیدا می‌کرد.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با بیان این‌که استانداری خوزستان مسئولیت عظیمی است، عنوان کرد: این مسئولیت بار سنگینی است و هر کس که سکان استانداری خوزستان را قبول کند باید همه برای موفقیت او دعا کنند. مشکلات بسیاری در استان وجود دارد که قابل شمارش نیستند. آقای شریعتی می‌تواند در این خصوص تأثیرگذار باشد. آقای مقتدایی نیز تلاش‌های بسیاری انجام داد و استاندار جدید باید کارهای انجام‌شده را ادامه دهد.

ناصری‌نژاد با بیان این‌که ۱۸ نماینده استان با عزم جدی انتصاب استاندار جدید را پیگیری کرده‌اند، گفت: اصرار نمایندگان بر این بود که یک استاندار بومی برگزیده شود و تلاش‌ها بر این امر قرار داشت که استاندار بومی متعهد و با سابقه کار اجرایی تعیین شود که این خواسته مردم نیز بود؛ از دولت بابت این‌که این خواسته را با انتصاب آقای شریعتی لبیک گفت از تشکر می‌کنیم.

وی اظهار کرد: مایه افتخار است که مدیریت استانداری به یک خوزستانی واگذار شود. وحدت و همگرایی در استان باید حفظ شود؛ همه ما یک خانواده را تشکیل می‌دهیم. استان از اقوام مختلف و طیف‌های متنوعی تشکیل شده، اما یک پیکره هستیم و دردها و منافع ما یکی است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این‌که دولت باید به همگرایی در استان توجه کند، تصریح کرد: همه طیف‌ها و اقوام باید در امور استان مشارکت داشته باشند؛ یکی از اموری که موجب تفرقه و اختلاف می‌شود، تبعیض است. اگر تبعیض باشد و تنها از عده‌ای استفاده و عده‌ای دیگر کنار زده شوند، اختلاف پیش خواهد آمد.

ناصری‌نژاد ادامه داد: مردم تحمل اختلاف و چنددستگی را ندارند؛ وقت نداریم که با اختلاف، فرصت‌ها را از دست بدهیم. استاندار جدید باید از تمام افکار، شخصیت‌ها و جریانات چه مخالف و موافق دولت استفاده کند؛ معتقدیم که آقای شریعتی نیز این ظرفیت را دارد که از ظرفیت تمام قومیت‌ها استفاده کند.

بیکاری در مهد تولید مایه تاسف است

وی بیکاری در استانی که مهد تولید است را مایه تأسف خواند و اظهار کرد: مراجعه جوانان تحصیلکرده به نمایندگان استان بسیار اسفناک است؛ روزانه بیش از ۱۰۰ نفر برای کار مراجعه می‌کنند و این زیبنده نیست. یکی از دلایل افزایش بیکاری استفاده از نیروهای غیربومی است. بسیاری از نیروها چه در سطح مدیران یا کارمند و کارگر، غیربومی هستند که به‌صورت پروازی به استان می‌آیند و فرصت جوانان استان را سلب می‌کنند. این غیرقابل تحمل است و مردم استان دیگر تحملی ندارند.

رئیس مجمع نمایندگان خوزستان با انتقاد از طرح‌های انتقال آب، عنوان کرد: اکثر شهرهای ما با مشکل نبود آب یا کیفیت آب شرب، مواجه هستند؛ همچنین زمین‌های کشاورزی در استان نیز با مشکل تأمین آب مواجه‌اند، با این وضع شاهد تلاش برای انتقال آب رودخانه‌های استان هستیم که بسیار مایه تأسف است.

مشکلات استانی اما ثروت‌ها و منابع ملی هستند!

ناصری‌نژاد ادامه داد: اعلام می‌کنیم که انتقال آب به ضرر تمام کشور و نه فقط استان خوزستان است و این موضوع با شدت گرفتن گردوخاک نمایان شده است؛ مسأله مخالفت با انتقال آب از سرشاخه‌های کارون و دیگر رودخانه‌ها یک موضوع منطقه‌ای و استانی نیست بلکه یک موضوع ملی است. مشکلات استانی هستند اما در مقابل ثروت‌ها و منابع ملی هستند.

همچنین در این مراسم فرج‌الله خبیر سرپرست سابق استانداری خوزستان، با اشاره به فعالیت ۴۰ روزه خود در این سمت، اظهار کرد: تمام تلاش ما این بود که خلأ وجود استاندار احساس نشود.

وی ادامه داد: در این مدت تلاش کردیم که تکالیف مقررشده از سوی دولت در استان اجرایی شود. اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید با همکاری تمام مدیران و معاونان استانداری مورد توجه قرار گرفت. تلاش شده امور استان در این مدت معطل نباشد و توانستیم کارها را پیش ببریم.

به گزارش خبرنگار ایسنا این مراسم همراه با حاشیه‌هایی بود. جمعیت بسیار زیادی در مراسم حضور پیدا کرده بودند، به‌طوری‌که بیش از ظرفیت سالن بود و بسیاری از افراد مراسم را ایستاده دنبال می‌کردند؛ برخی از خبرنگاران هم کف سالن نشستند و اقدام به تهیه خبر کردند.

سخنان مقتدایی استاندار سابق خوزستان با تشویق برخی از حاضران همراه بود. واکنش حاضران به مسائل مطرح‌شده در طول سخنرانی از نکات قابل توجه این مراسم بود. مقتدایی انتقادات تندی را در خصوص برکناری خود متوجه دولت کرد.

از سوی دیگر امیری قائم‌مقام وزیر کشور که در پاسخ به مطالب مطرح‌شده مقتدایی سخن می‌گفت نیز مورد توجه برخی دیگر از حاضران قرار گرفت و سخنان او با تشویق و تأیید جمعی از حضار همراه شد.

همهمه حاضران در واکنش به بحث‌های مطرح‌شده از سوی امیری و مقتدایی تا پایان مراسم ادامه داشت و بحث در خصوص این مسائل به جایگاه خبرنگاران نیز سرایت کرده بود.

خوش‌وبش مسئولان به‌ویژه نمایندگان استان و استاندار سابق از دیگر مواردی بود که به چشم می‌آمد؛ مقتدایی استاندار سابق که چندی پیش با نماینده شادگان در یک مراسم عمومی درگیری لفظی پیدا کرده بود پس از پایان سخنرانی خود با او روبوسی کرد و با لحنی طنزآمیز گفت بدون ولیمه با هم صلح کردیم.

مقتدایی همچنین با لحنی شوخ‌ ضمن اعلام این‌که همراه استاندار جدید خواهد بود، گفت: اجازه ندادند نشست خبری‌ام را برگزار کنم، نشست خبری خود را فردا، سوم تیرماه در خانه مطبوعات استان برگزار می‌کنم.

او هم‌چنین مطابق عادت همیشگی خود، خاطرات بسیاری را در این مراسم نقل کرد. این مراسم با سخنرانی شریعتی استاندار جدید خوزستان به پایان رسید و او نخستین روزکاری خود را آغاز کرد.

۱۳۹۵/۴/۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...