نسخه چاپی

دبیر كل حزب موتلفه اسلامی در گفتگو با نما :

تدین ویژگی ممتاز شهید عرصه علم و جهاد/شهید چمران به هیچ علاقه دنیوی پایبند نبود

عکس خبري -تدين ويژگي ممتاز شهيد عرصه علم و جهاد/شهيد چمران  به هيچ علاقه دنيوي پايبند نبود

ویژگی بارز و نمونه شهید چمران تدین ایشان بود ،یعنی همه رفتارها و اعمال ایشان در كار سیاسی و ،نظامی ، و كار انقلابی ایشان با معیار تدین آن شهید قابل ارزیابی بود ، اگر این ویژگی در كسی ضعیف وجود داشته باشد سایر كارهای آن فرد چندان ارزشمند از كار در نخواهد آمد

به گزارش نما ، شهید دکتر مصطفی چمران در اسفند 1311 متولد شد. ایشان دارای مدرک دکترا در رشته الکترونیک و فیزیک پلاسما، از دانشگاه برکلی کالیفرنیا بود. در سال 1349 به دعوت امام موسی صدر و مبارزه با صهیونیسم به لبنان هجرت کرد و گروه «امل» را تأسیس نمود. وی بعد از انقلاب از سوی امام خمینی(ره) به وزارت دفاع منصوب گشت و در دوره اول مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران به مجلس راه یافت. با شروع جنگ به جبهه عزیمت نمود و با همکاری مقام معظم رهبری ستاد جنگهای نامنظم را تشکیل دادند. سرانجام در 31 خرداد 1360 در دهلاویه شربت شهادت نوشید.

محمد نبی حبیبی دبیر کل حزب موتلفه اسلامی در باره شهید مصطفی چمران در گفتگو با خبرنگار نما با اشاره به ویژگی های شاخص شهید چمران و ماندگاری این مبارز انقلابی پس از سپری شدن 35 سال از شهادتش گفت : من در اوایل جنگ سال 59 استاندار فارس بودم شهید چمران آن زمان وزیر دفاع و بعد فرمانده ستاد جنگهای نامنظم علیه دشمن بعثی بودند به عقیده من ویژگی بارز و نمونه شهید چمران تدین ایشان بود ،یعنی همه رفتارها و اعمال ایشان در کار سیاسی و ،نظامی ، و کار انقلابی ایشان با معیار تدین آن شهید قابل ارزیابی بود ، اگر این ویژگی در کسی ضعیف وجود داشته باشد سایر کارهای آن فرد چندان ارزشمند از کار در نخواهد آمد
وی ادامه داد : تواضع ایشان انصافا مثال زدنی بود ، من در جلساتی که در خدمت ایشان بودم مشاهده می کردم احترام شهید چمران به یک فرد نظامی با یک فرد عادی هیچ تفاوتی ندارد ایشان بعد عرفانی مثال زدنی داشت ،مرحوم چمران شخصیت چند بعدی داشت آن زمان که احساس وظیفه دینی می کرد به هیچ علاقه دنیوی پایبند نبود ، ایشان وقتی تشخیص داد باید به اتفاق یک گروه به پاوه برود در وسط میدان خطرناک پاوه حضور داشت و علیه ضد انقلاب می جنگید و در خوزستان هر جا که احساس می کرد ضرورت دارد حضور داشته باشد هیچ وقت احساس خطر برای خودش نمی کرد .
ایشان یک جمله مهم دارد می گوید وقتی شیپور جنگ نواخته می شود صف مردان و نامردان جدا می گردد و به نظر من ایشان در تمام دوران عمرش در صف مردان حضور داشت.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...