نسخه چاپی

با پول خرید و مصرف مواد مخدر سالانه می توان 3 هزار شغل در كشور ایجاد كرد

به گزارش نما- «خبرجنوب» نوشت: مدیر کل بهزیستی استان فارس در همایش پیشگیری از اعتیاد گفت: آمارها نشان می دهد با هزینه ای که معتادین برای تامین و مصرف مواد مخدر میپردازند سالانه میتوان سه هزار شغل در کشور ایجاد کرد.

سيد مرتضي موسوي با تاكيد بر بالابودن هزينه تامين و مصرف مواد هر فرد معتاد در ماه، افزود: ميانگين هزينه مصرف هر نفر معتاد در ماه بين چهارصد تا يك ميليون و 200 هزار تومان و ميانگين هزينه تامين مواد بين 750 تا 850 هزار تومان براي هر فرد معتاد است.
وي ادامه داد: مبلغي بالغ بر 19 هزار ميليارد تومان در كشور سالانه صرف هزينه تامين و مصرف مواد مخدر مي شود.
مديركل بهزيستي استان فارس بيان داشت: در بحث كشفيات در بهترين شرايط ميزان آن بين 25 تا 30 درصد است و در بحث درمان ما كمتر از 15 درصد بهبودي كامل داريم.
موسوي پائين آمدن سن اعتياد را بسيار نگران كننده دانست و افزود: متاسفانه مبتكرين مواد مخدر جديد و صنعتي هميشه يك گام از ما جلوتر هستند و بايد بحث مبارزه با مواد مخدر را از خانواده ها آغاز كنيم.
وي تصريح كرد: كمتر از 5 درصد از بودجه سالانه مواد مخدر به بحث پيشگيري از اعتياد اختصاص مي يابد و اگر بخواهيم آينده اي سالم داشته باشيم بايد در بحث پيشگيري سرمايه گذاري كنيم.
مسئول كميته فرهنگي و پيشگيري از مواد مخدر، گفت: كميته فرهنگي يكي از كميتههاي راهبردي شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر است كه فعاليتهاي چشمگيري در زمينه مبارزه و پيشگيري از اعتياد انجام داده است.
موسوي برگزاري هزار و 355 كارگاه آموزشي، آموزش به 75 هزار و 400 خانواده در زمينه پيشگيري از اعتياد، آموزش هاي مقابلهاي در مدارس به 18 هزار و 388 نفر، پيشگيري از اعتياد در خوابگاههاي دانشجويي به 13 هزار و 305 نفر، آموزش به خانواده زندانيان 7 هزار و 759 نفر، آموزش به 25 هزار و 518 نفر در ادارات و آموزش در محله ها به 782 هزار و 209 نفر در زمينه پيشگيري از مواد مخدر را از جمله فعاليت هاي كميته فرهنگي پيشگيري از مواد مخدر عنوان كرد.
معاون سياسي- امنيتي استانداري فارس نيز در اين همايش گفت: امروزه قبح استفاده از مواد مخدر در كشور شكسته شده و مواد مخدر صنعتي، جامعه را دچار از هم گسيختگي كرده است.
هادي پژوهش خاطرنشان كرد: استفاده از مواد مخدري مانند ترياك در گذشته قبح داشت و مختص سنين خاص بود و اگر جواني سراغ آن ميرفت به شدت شماتت مي شد در حالي كه امروزه سن اعتياد به كمتر از 20 سال رسيده است.
پژوهش، عدم برنامه ريزي صحيح در داخل كشور را زمينه گسترش مواد مخدر در كشور عنوان كرد و افزود: فعاليت ها در كشور در زمينه مبارزه با مواد مخدر آن چنان بازدارنده نبوده است و عدم برنامه ريزي صحيح در زمينه مبارزه با مواد مخدر، زمينه گسترش مواد مخدر در كشور را فراهم كرده است.
وي استعمال قليان و سيگار در خانه را زمينه ساز مصرف مواد مخدر ديگر دانست و گفت: امروزه اگر در بساط تفريحي خانواده ها قليان استعمال گردد ممكن است به مرور زمان مواد مخدر ديگري جايگزين شود كه ما بايد خانواده ها را نسبت به اين موضوع حساس كنيم.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با مواد مخدر استان فارس نيز در اين همايش، كاهش تقاضا را تنها راه مبارزه با مواد مخدر عنوان كرد و بيان داشت: در حوزه مبارزه با مواد مخدر بايد يك موج عليه اعتياد راه بيندازيم و شاه بيت فعاليت در حوزه مبارزه با مواد مخدر، اطلاع رساني و آگاه سازي مردم است.
محمدرضا ابراهيمي افزود: به اذعان سازمان ملل، همه ساله دولت ايران به عنوان پرچمدار مبارزه با مواد مخدر در دنيا معرفي مي شود و اين نشان دهنده عزم راسخ دولت در جهت ريشه كن كردن اعتياد در كشور است.
وي تغيير وضعيت مواد مخدر را نگران كننده دانست و تصريح كرد: مواد مخدر به سمت و سوي قتلهاي خانوادگي و تجاوز تغيير وضعيت داده كه اين مهم نگران كننده است.
در پايان اين مراسم از خانواده يك شهيد و سه جانباز مبارزه با مواد مخدر تجليل به عمل آمد.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...