نسخه چاپی

آیت‌الله سبحانی: خرید كلنگ از چین تأسف‌آور است

آیت‌الله سبحانی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی گفت: كارخانه‌های ایرانی باید بهترین كیفیت را تولید كنند و مردم به‌سمت مصرف كالای داخلی سوق پیدا كنند.

به گزارش نما به نقل از پایگاه اطلاع رسانی خبر قم، آیت‌الله سبحانی ظهر امروز در جلسه تفسیر سوره مؤمنون که در مدرسه علمیه حجتیه برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های انسان‌های مؤمن این است که از خدا می‌ترسند و این ترس همراه با حس عظمت طرف مقابل است.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به آثار و برکات ایمان به خدا افزود: ایمان به خداوند یکی دیگر از خصوصیات انسان‌های مؤمن است و کسانی که به آیات الهی ایمان دارند از مؤمنان هستند و در مسیر رضای الهی گام برمی‌دارند.

آیت‌الله سبحانی با یادآوری حدیثی از رسول خدا(ص) بیان کرد: "من از امت خود می‌ترسم از اینکه به خداوند شرک پیدا کنند،" منظور از شرک بت‌پرستی نیست بلکه شرک خفی است که منظور عملی است که برای غیر خدا انجام شود و ریا باشد.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه امیرالمؤمنین(ع) فرمودند علم از جهل است مگر آنکه انسان به آن عمل کند، تصریح کرد: امکان دارد انسان در دوران جوانی با عمل صالحی که انجام داده بهشتی باشد اما در آخر عمر در مسیر گناه قرار بگیرد و اهل جهنم شود.

وی گفت: در دوران پیش از انقلاب برخی افراد کتاب‌های مفیدی نوشتند اما در آخر عمر مرتد از دنیا رفتند، از خداوند بخواهیم که اعمال ما خالص و تنها برای رضای الهی باشد. انسان باید برای نعمتی که از سوی خداوند به وی رسیده است زکات بدهد و خداوند را بابت نعمت‌های الهی شاکر باشد.

آیت الله سبحانی با ابراز اینکه دین اسلام برای زندگی انسان‌ها برنامه دارد، اضافه کرد: دادن صدقه و ارتباط با مردم یکی از موضوعات مورد تأکید اسلام است که باید همواره مورد توجه باشد، دین اسلام بر اجتماع و ارتباط مردم با یکدیگر ارزش قائل شده است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه عنوان کرد: امروز شرایطی ایجاد شده که مردم کالای خارجی خریداری می‌کنند که باید به‌عکس این موضوع باشد و کالای داخلی به‌قدری قوی باشد که مردم گرایش به خرید کالای داخلی داشته باشند.

وی با اشاره به لزوم حمایت از تولید داخلی تصریح کرد: کارخانه‌های ایرانی باید بهترین کیفیت را تولید کنند و مردم به‌سمت مصرف کالای داخلی سوق پیدا کنند، خرید کلنگ از کشور چین موضوع تأسف‌آوری است که باید جلوی آن را گرفت.

۱۳۹۵/۴/۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...