نسخه چاپی

نخست‌وزیر انگلیس استعفا داد

دیوید كامرون، نخست وزیر انگلیس از سمت خود استعفا كرد.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز نوشت: دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در پی اعلام نتایج همه پرسی و حمایت انگلیسی‌ها از خروج کشورشان از اتحادیه اروپا از سمت خود استعفا کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس در کنفرانسی خبری که به همراه همسرش در مقابل دفتر نخست وزیری برگزار کرد گفت، باید به اراده مردم انگلیس احترام گذاشت.

وی خاطر نشان کرد، برگزاری این همه‌پرسی تصمیمی نبود که به آسانی گرفته شود و بالغ بر 33 میلیون نفر در سراسر بریتانیا حرفشان را در این همه‌‍پرسی زدند و ما باید مفتخر باشیم به این که به مردم در یک چنین تصمیم های بزرگی اعتماد می‌کنیم. گاهی اوقات کار درست این است که از خود مردم بخواهیم که تصمیم گیری کنند.

کامرون با اعلام کناره‌گیری‌اش از نخست وزیری گفت: با این حال من در سه ماه آینده به کار خود به عنوان نخست وزیر به همراه کابینه دولتم ادامه خواهم داد.

نخست وزیر انگلیس ادامه داد: اگر چه ترک اتحادیه اروپا مسیری نبود که من توصیه کرده باشم اما من قبلا هم گفته‌ام که انگلیس در خارج از اتحادیه اروپا نیز می تواند زنده بماند.

وی با اشاره به این که همه تلاشش را خواهد کرد تا به انگلیس برای پیدا کردن مسیرش کمک کند گفت: من عاشق این کشور هستم و از این که به آن خدمت کرده‌ام به خودم افتخار می‌کند.

وی افزود، باید تا زمان آغاز کنفرانس حزب محافظه‌کار انگلیس در ماه اکتبر نخست وزیر جدیدی روی کار بیاید.

وی ادامه داد: این درست نیست که من کاپیتان کشتی انگلیس باشم چرا که مردم انگلیس یک تصمیم خیلی صریح گرفتند تا مسیری متفاوت از آن چیزی که من حمایت می‌کردم در پیش بگیرند.

به گفته نخست وزیر انگلیس، رهبرانی، متعهد، مصمم و قدرتمند باید درباره نقش انگلیس در اروپا به مذاکرات مجدد بپردازند.

۱۳۹۵/۴/۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...