نسخه چاپی

برجام برای قانونگذار یهودی آمریكایی، دردسرساز شد

حمایت عضو یهودی نیویورك در مجلس نمایندگان آمریكا از توافق هسته‌ای با ایران دردسرساز شده و او برای انتخاب مجدد در این حوزه، با انتقاد رقیب هم‌حزبی و مخالف سرسخت برجام روبرو شده است.

به گزارش نما به نقل از فارس، رسانه‌های آمریکایی از دردسرهای برجام برای انتخاب مجدد یک نماینده یهودی کنگره آمریکا در حوزه نیویورک خبر داده‌اند؛ حوزه‌ای که جمعیت زیادی از یهودیان در آن زندگی می‌کنند.

«جرالد ندلر» نماینده یهودی و دموکرات حوزه انتخابیه دهم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا از جمله کسانی است که از برجام حمایت کرد. او برای نخستین‌ بار سال 1992 به‌عضویت این مجلس درآمده است.

حمایت او به عنوان عضو یهودی مجلس نمایندگان به دنبال تلاش‌های دولت باراک اوباما صورت گرفت و حتی شخص رئیس‌جمهور آمریکا درباره توافق هسته‌ای ایران به او نامه نوشت.

حالا روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی از دردسرهای حمایت این نماینده کنگره از برجام برای انتخاب مجدد در این حوزه انتخابیه خبر داده است.

این روزنامه نوشت: «حمایت جرالد ندلر از توافق هسته‌ای ایران در مرکز مبارزات انتخاباتی قرار گرفته است. او نماینده ناحیه منهتن و بروکلین با بیشترین جمعیت یهودی در آمریکا است».

به نوشته وال‌استریت‌ژورنال «حدود 10 ماه پس از رای آقای ندلر، روز سه شنبه او (در انتخابات) با اولین رقیب دموکرات خود روبرو می‌شود موضوعی که برای دو دهه اخیر با آن روبرو نبود. اولیور روزنبرگ که با ندلر رقابت می‌کند، حمایت او از برجام را در مرکز رقابت انتخاباتی خود قرار داده است».



روزنبرگ 30 ساله که سابقه فعالیت به عنوان فعال بانکی در سرمایه‌گذاری برای موسسه جی. پی مورگان را دارد، با انتقاد شدید از حمایت ندلر از برجام گفته بود: «بسیاری از مردم، احساس می‌کنند به آن‌ها خیانت شده است».

ندلر با رد انتقادهای رقیبش گفته که «من از رایی که دادم، متاسف نیستم. مواقعی پیش می‌آید که شما باید در رای دادن، سیاست وزری را از ذهنتان کنار گذاشته و کار درست را انجام دهید».

در گزارش وال استریت ژورنال آمده است: «از نظر ناظران سیاسی، ندلر 69 ساله احتمالا در انتخابات پیروز می‌شود چرا که او حمایت شخصیت‌های مطرح زیادی از قبیل آقای اوباما را کسب کرده و از منظر جذب منابع مالی از روزنبرگ پیشی گرفته است».

نماینده دموکرات حوزه دهم نیویورک در مجلس نمایندگان آمریکا رقیب جوان و جویای نام خود را که پیشتر جمهوریخواه بوده، به باد انتقادات شدیدی گرفته و حتی گفته که روزنبرگ فقط در اسم، دموکرات است.

روزنبرگ که قبلا جمهوریخواه بوده، اعلام کرده که به دلیل مخالفت‌‎‌هایش با حزب جمهوریخواه و همچنین «همجنسگرا» بودن، حزبش را به دموکرات تغییر داده است.

او همچنین تاکید کرده جرالد ندلر خواهان «صحبت درباره هر چیزی غیر از حمایت او از توافق هسته‌ای ایران است؛ کشوری که قول می‌دهد اسرائیل را از نقشه حذف می‌کند».

۱۳۹۵/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...