نسخه چاپی

كمك 30 میلیارد ریالی فولاد مباركه به 680 زندانی

شركت فولاد مباركه مبلغی بالغ‌ بر 30 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان اختصاص داد.

به گزارش نما به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،احمد خسروی‌وفا در جشن گل‌ریزان ویژه آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مجتمع فولاد مبارکه اصفهان، برگزاری هر ساله جشن گل‌ریزان این شرکت بزرگ صنعتی را در کشور بی‌نظیر دانست و بیان داشت: کمک‌های خیران در استان اصفهان هر ساله تأثیر بسیار بالایی در راستای آزادی زندانیان داشته و شرکت فولاد مبارکه به تنهایی توانسته است مبلغی بالغ‌ بر 30 میلیارد ریال به این امر اختصاص داده و تعداد 680 نفر زندانی به همت بالای خیران استان آزاد شده و به آغوش گرم خانواده‌ها بازگشته‌اند.

وی آمار بالای ورودی پرونده به محاکم را زیبنده ندانست و خاطرنشان کرد: لازم است جرم شناسان با همکاری روانشناسان و کارشناسان در حوزه‌های مختلف از جمله فرهنگ با بازنگری علل و عوامل، این معضل را بررسی کنند.

رئیس دادگستری استان اصفهان با اشاره به اینکه دادگستری ناگزیر به رسیدگی و صدور حکم در پرونده‌ها و موضوعات اعم از کیفری و حقوقی و جرائم عمد و غیرعمد بر اساس قانون است، تصریح کرد: با رعایت نظامات حاکم بر راهنمایی و رانندگی و سایر حوزه‌ها و برنامه‌ریزی پیشگیرانه آن می‌توان تا حد زیادی از ورود زندانیان این‌گونه جرائم جلوگیری کرد.

خسروی وفا آزادی زندانیان جرائم غیرعمد را منوط به کسب رضایت شاکی خصوصی آنان دانست و گفت: در جایی که گذشت شاکی خصوصی محقق نباشد با کمک خیران زمینه آزادی زندانیان این‌گونه جرائم محقق خواهد شد.

وی در پایان زندان را مکان نگهداری مجرمان و اراذل و اوباش خطرناک دانست و هشدار داد: بنای دادگستری استان برخورد قاطعانه و بدون کوچک‌ترین ملاحظه با مجرمان و افرادی است که به هر شکلی نظم امنیت و آرامش عمومی را خدشه‌دار می‌کنند و این افراد بدانند از سوی دستگاه قضایی با آنان برخورد قضایی قاطع خواهد شد.

به گزارش فارس، در این مراسم که با حضور رئیس ستاد دیه کل کشور، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، مدیرکل زندان‌های استان و صاحبان شرکت‌ها و مؤسسات طرف قرارداد شرکت فولاد مبارکه برگزار شد، 25 میلیارد ریال از سوی خیران اهدا و به این امر اختصاص یافت.

۱۳۹۵/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...