نسخه چاپی

جزئیات تازه ماجرای مادركشی داعشی ها درعربستان

نهادهای امنیتی سعودی جزئیات تازه ای از ماجرای تلاش دو برادر دوقلوی عضو گروه تروریستی داعش برای قتل عام اعضای خانواده خود را اعلام كردند.

به گزارش نما به نقل از العالم، براساس اعلام نهادهای امنیتی سعودی دو داعشی همسان (دوقلو) که مادر خود را کشته و پدر و برادرشان را به شدت زخمی کرده بودند، هنگام فرار در ریاض پایتخت عربستان یعنی محل جنایت، بازداشت شدند.
سرلشکر"منصور الترکی" سخنگوی امنیتی وزرات کشور عربستان در گفت وگو با روزنامه الاقتصادیه بیان کرد: این دو برادر پیش از این تحت پیگرد نهادهای امنیتی نبوده اند و حتی دارای سوابق امنیتی یا جنایی نیز نیستند.
سخنگوی امنیتی وزرات کشور سعودی اعلام کرد: نهادهای امنیتی عربستان صبح دیروز (جمعه) گزارشی از اقدام این برادر دو قلو به نام های خالد و صالح فرزندان ابراهیم بن علی العرینی متولد سال 1417 دریافت کردند که بدن از شنیدن آن به لرزه می افتد، بدین ترتیب که این دو برادر به مادر 67 ساله، پدر 73 ساله و سلیمان برادر 22 ساله خود در منزلشان در منطقه الحمراء شهر ریاض با چاقو حمله کردند که به کشته شدن مادر و زخمی شدن پدر و برادرشان منجر شد.
این مقام عربستانی روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد که این دو برادر در جریان این جنایت زشت، مادر خود را به اتاقی برده و چند ضربه چاقو به وی زدند که به مرگ وی منجر شد، سپس غافل گیرانه سراغ پدرخود رفته و چندین ضربه نیز به وی زدند و در مرحله آخر نیز نزد برادر خود سلیمان رفته و وی را نیز با چند ضربه چاقو زخمی کردند.
این دو برادر داعشی از ساطور و چاقوهای تیز که از بیرون از منزل تهیه کرده بودند، برای انجام جنایتشان استفاده کردند که در صحنه جنایت ضبط و توقیف شد.
«خالد و صالح پس از انجام جنایت خود، خانه شان را ترک کرده و به زور سوار خودروی یکی از ساکنان شده و از محل حادثه گریختند.
به گفته الترکی، نهادهای امنیتی صبح دیروز توانستند آنان را در مرکز الدلم در استان الخرج بازداشت کنند و تحقیقات برای کشف جزئیات این جنایت بی سابقه ادامه دارد و وضعیت زخمی ها نیز در حال پیگیری است.
بر اساس این گزارش، این دو برادر داعشی که کمتر از بیست سال سن دارند، از دو سال قبل تحصیل خود را در سال دوم دبیرستان نیمه کاره رها کرده اند.
این دو بیشتر وقت خود را در منزل با کار کردن با رایانه در اتاق هایشان سپری می کرده اند؛ منابع امنیتی سعودی اعلام کرده اند که در اتاق های این دو برادر تعداد زیادی کتاب دینی (وهابی) و روزنامه پیدا شده است.
تفکرات داعشی سال هاست که در مراکز دینی - وهابی عربستان تدریس می شود و نتیجه آن در کشورهای سوریه و عراق با کشتار مردم بی دفاع این کشورها نمود پیدا کرده است.

۱۳۹۵/۴/۵

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...