نسخه چاپی

شرح دعاي روز بيست و پنجم ماه رمضان

ماجرای آب شدن قلب مومن در آخر الزمان

عکس خبري -  ماجراي آب شدن قلب مومن در آخر الزمان

در دعای روز بیست و پنجم ماه مبارك رمضان می خوانیم: 'اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِكَ ومُعادیاً لأعْدائِكَ مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِكَ یا عاصِمَ قُلوبِ النّبییّن.' 'خدایا قرار بده در این روز دوست دوستانت و دشمن دشمنانت و پیرو راه و روش خاتم پیغمبرانت ای نگهدار دل های پیامبران.'

به گزارش نما به نقل از ایرنا، مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فرازهای روز بیست‌وپنجم ماه مبارك رمضان می‌گوید: امام باقر (ع) فرموده‌اند: اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی.

شرح فرازهای دعا

آیت‌الله مجتهدی تهرانی در شرح فراز 'اللّهمّ اجْعَلْنی فیهِ محبّاً لأوْلیائِكَ ومُعادیاً لأعْدائِكَ' می‌گوید: خدایا كاری كن تا در ماه رمضان، خوبان را دوست بدارم و دشمن دشمنانت باشم! در مورد خودم، عملی كه به من امید می‌دهد تا در قیامت جزو نجات‌یافتگان باشم، این است كه خوبان و اشخاص با تقوا را دوست دارم و از بی‌تقوایان بیزاری می‌جویم.

وی تاكید می‌كند: اگر پسرتان بی‌تقواست و نماز نمی‌خواند، نباید او را دوست داشته باشید.

این استاد اخلاق در ادامه با بیان حدیثی اشاره كرده و اظهار می دارد: امام باقر (ع) به شخصی فرمودند: 'اگر اراده كردی كه بفهمی بهشتی و یا جهنمی هستی، به قلبت مراجعه كن، اگر دیدی اهل طاعت را دوست داری، اهل بهشت و اگر اهل گناه را دوست داری، اهل جهنم هستی و انسان در قیامت با كسی كه او را دوست دارد، محشور می‌شود.'

وی همچنین به حدیث دیگری از معصوم (ع) اشاره می‌كند و می‌گوید: در دوره آخرالزمان قلب مومن آب می‌شود؛ زیرا گناه را می‌بیند و استطاعات تغییر وضع ندارد.

وی با انتقاد از وضع موجود جامعه می‌گوید: الآن روزگاری شده است كه ما نمی‌توانیم امر به معروف و نهی از منكر كنیم.

آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌گوید: هر كس كه مومنی را دوست دارد، حتی اگر منحرف باشد پس از مدتی رستگار خواهد شد.

وی در شرح فراز 'مُسْتَنّاً بِسُنّةِ خاتَمِ انْبیائِكَ' اظهار می‌كند: در این بخش از خدا می‌خواهیم تا ما را یاری رساند برای اینكه به طریقه پیغمبر در مستحبات، دعاها و دستورات اسلام عمل كنیم.

از خدا می‌خواهیم تا هر چه پیامبر (ص) به ما فرموده است، درباره مستحب و واجب عمل كنم و مكروهات را از خود دور و حرام را ترك كنیم.

این استاد بزرگ اخلاق در شرح 'یا عاصِمَ قُلوبِ النّبیین' می‌گوید: پیغمبران معصوم هستند؛ زیرا خدا قلب آنها را حفظ كرده است.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...