نسخه چاپی

گاز تمامی شهرهای زلزله زده وصل شد

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به برآورد اولیه خسارت زلزله به استان گفت: طبق برآوردها هشت هزار میلیارد ریال خسارت به روستاها و شهرهای استان وارد شده است.


به گزارش نما، محمد اشرفی در گفتگو با مهر تصریح کرد: این خسارات برآورد اولیه بوده و امکان افزایش خسارات وجود دارد.

وی با اشاره به تعداد روستاها و شهرهای آسیب دیده افزود: 307 روستا در استان آذربایجان شرقی بین یک تا صد درصد تخریب شده و در 4 شهر استان نیز آسیب هایی به منازل مسکونی وارد شده است.

جانشین شورای هماهنگی مدیریت بحران استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه خاک برداری در روستاهای استان آغاز شده است اضافه کرد: خاک برداری و آواربرداری در روستا ها شروع شده و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آماده اجرای برنامه های عمرانی و ساخت وساز در این مناطق است.

اشرفی افزود: هم اکنون گاز تمامی شهرها و گاز روستاها وصل شده و تنها روستاهایی که نیاز به بازسازی و بازتوانی دارند در برخی واحدهای مسکونی با مشکلاتی روبرو هستند که در روزهای آینده این مشکلات رفع خواهد شد.

وی با اشاره به ضرورت بازسازی ساختمان های تخریب شده و آسیب دیده در شهرها و روستاها گفت: بازسازی ساختمان های آسیب دیده با تسهیلات بانکی کم بهره انجام می شود تا مردم مناطق زلزله زده بتوانند در منازل خود سکونت گزینند.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...