نسخه چاپی

حسن بهرام نیا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

فیش های نجومی، ریشه در سوءنظارت دارند/ دولت به مسئولیت خود در این خصوص عمل كند

عکس خبري -فيش هاي نجومي، ريشه در سوءنظارت دارند/ دولت به مسئوليت خود در اين خصوص عمل کند

نماینده نهاوند در خصوص حقوق های نجومی گفت: اگر از سوی دستگاه هایی كه مسئولیت نظارتی دارند، در این خصوص نظارت های لازم صورت می گرفت و اقدام بموقعی انجام می شد، كار به اینجا ختم نمی شد كه فضای كشور را اینگونه تحت شعاع قرار بدهد.

حسن بهرام نیا در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص لزوم برخورد دولت با متخلفان حقوق های نجومی گفت: فرمایشات مقام معظم رهبری فصل الخطاب است؛ ایشان در سخنرانی خود در جمع اعضای هیئت دولت، تکلیف را در خصوص حقوق های نجومی روشن فرمودند و مأموریت را مشخص کردند و از دولت خواستند که پیگیری کند و با متخلفان برخورد کند. این جزء مطالبات مردم است و به فرموده حضرت آقا، این عمل یک عمل ضد ارزشی است؛ بنابراین باید به جد با متخلفان برخورد شود.

وی ریشه پدیده حقوق ها نجومی به سوءنظارت مرتبط دانست و عنوان کرد: اگر از سوی دستگاه هایی که مسئولیت نظارتی دارند، در این خصوص نظارت های لازم صورت می گرفت و اقدام بموقعی انجام می شد، کار به اینجا ختم نمی شد که فضای کشور را اینگونه تحت شعاع قرار بدهد. نباید اجازه داد که تخلف تعداد اندکی از مدیران که حقوق های نجومی دریافت کرده اند خدای ناکرده اعتماد مردم به نظام را کاهش دهد. در این خصوص دستگاه های نظارتی مسئول هستند که بخش از آن به خود دولت بر می گردد و بخشی از آن هم به دیوان محاسبات و برخی دستگاه های دیگر مرتبط است.

نماینده نهاوند در خصوص لزوم مسئولیت پذیری دولت در قبال فیش های نجومی اظهار داشت: همه ما به نوعی- یا با واسطه، یا بی واسطه- منصوب مردم هستیم و مردم ولی نعمت ما هستند؛ این مردم هستند که مناصب را به ما واگذار کرده اند؛ بنابراین بهتر است هرجا که اشتباهی صورت می گیرد، شجاعانه به مردم اعلام شود که این اشکلات و خطاها بوجود آمده؛ یک زاویه انحراف ایجاد شده و ما سعی می کنیم این زاویه را ببنیدم. اینکه این زاویه انحراف در چه دوره ای ایجاد شده، بماند؛ آنچه که مهم است این است که این زاویه بالاخره باید یک روزی بسته شود و چه بهتر که امروز بسته شود. مسئولین بهتر است در این خصوص از مردم عذرخواهی کنند و اشتباه خود را بپذیرند.

بهرام نیا در خصوص وظیفه مجلس در قبال پدیده فیش های نجومی گفت: خوشبختانه نمایندگان مجلس در عین کثرت، وحدت دارند؛ به گونه ای که در ارتباط با حقوق های نجومی همه نماینده ها بالاتفاق موضع گیری کردند و مخالفت خودشان را صریحاً اعلام کردند. وظیفه مجلس این است که هر کجا خطایی را مشاهده کرد، با صراحت آن را اعلام کند و نسبت به آن موضع بگیرد. ما نمایندگان وامدار کسی نیستیم؛ بلکه وامدار مردم هستیم و وظیفه داریم که در اینگونه مواقع به صراحت با مردم سخن بگوییم.

۱۳۹۵/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...