نسخه چاپی

حجت الاسلام ذاكری در كفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما:

كدام شب، شب قدر است/شب قدر؛ شب امضای مقدرات است

عکس خبري -کدام شب، شب قدر است/شب قدر؛ شب امضاي مقدرات است

تاریخ شب قدر به طور مشخص در روایات آورده نشده است و مشخص نیست كه كدام سه شب نوزدهم بیست و یكم و بیست و سوم شب قدر اصلی است. در این رابطه از یكی از امامان معصوم سوال شد كه برای ما مشخص كنید كدام یك از این سه شب شب قدر است ؟ امام در جواب فرمودند: " اینكه انسان سه شب را احیا كند تا بتواند به مقصودش برسد چیز سخت نیست و آسان است. پس هر سه شب را احیا كنید."

حجت الاسلام ذاکری در کفتگو با خبرنگار پایگاه خبری نما، در رابطه با شب قدر گفت: شب لیلة القدر یکی از لیالی متبرک در ایام سال و از با فضیلت ترین و متبرک ترین شبهای طول سال است. باتوجه به روایاتی که از اهل بیت علیه السلام و احادیثی که از پیامبر اکرم (ص) داریم، اهمیت و منزلت لیلة القدر بسیار زیاد است. با توجه به فرموده قرآن کریم همین یک شب قدر با هزار ماه برابری می کند. لذا برای این شب رحمت سفارشات زیاد و نقل های بسیاری آمده است. در یک نقل تاریخی آمده که "مومنین در طول سال احیا می داشتند و شب زنده داری می کردند به امید اینکه شب قدر را درک کنند." همانطور که می دانید تاریخ شب قدر به طور مشخص در روایات آورده نشده است و مشخص نیست که کدام سه شب نوزدهم بیست و یکم و بیست و سوم شب قدر اصلی است. در این رابطه از یکی از امامان معصوم سوال شد که برای ما مشخص کنید کدام یک از این سه شب شب قدر است ؟ امام در جواب فرمودند: " اینکه انسان سه شب را احیا کند تا بتواند به مقصودش برسد چیز سخت نیست و آسان است. پس هر سه شب را احیا کنید."
ذاکری در مورد اهمیت این شب عزیز گفت: همه شب های قدر مورد اهمیت است همینطور شب بیست و یکم که بیشتر از شب نوزدهم روی آن تاکید شده است. این شب، شب شهادت مولی الموحدین حضرت علی (ع) است و چون امشب با نام و یاد ایشان همراه است باعث می شود انسان با توسل به این امام بزرگوار راه آسان تری را طی کند در رسیدن به دعا و آرزوهای خودش و قرب الهی و رضایت خدای تبارک و تعالی از امام علی طلب کمک کند .
او اضافه کرد: از وجود پیامبر اکرم (ص) سوال شد که اگر ما شب قدر را درک کردیم چه چیزی بخواهیم ؟ ایشان فرمودند: "عافیت را بخواهید یکی از دعاهای خاصی که امشب می خواهید داشته باشید در بحث عافیت و سلامت و صحت باشد وقتی انسان بدن سالم داشته باشد و از عافیت برخوردار باشد طبیعی است که بهتر می تواند به عباداتش برسد و برای خانواده و خلق خدا هم بهتر می تواند کار و خدمت رسانی کند و دستش پیش کسی دراز نمی شود. لذا مسئله عافیت جزء مسائلی است که باید مورد توجه قرار بگیرد.
عضو حزب موتلفه اسلامی در آخر درباره دعای ظهور حضرت تاکید کرد: اعمال بسیاری در روایات ما برای این شب ها نقل شده که در مفاتیح الجنان وجود دارد. یکی از نکاتی که ما در این شب های عزیز نباید فراموش کنیم این است که در شب قدر مقدرات طول سال ما مشخص و معین می شود و تمام اتفاقاتی که قرار است برای ما رخ دهد چه خوشایند چه نا خوشایند در این شب رقم می خورد توفیقاتی که ما پیدا می کنیم در این شب نوشته می شود و به محضر امام عصر امام زمان علیه السلام به عنوان حجت خداوند تبارک و تعالی بر روی زمین تقدیم می شود، لذا طبق سوره مبارکه قدر ملائک در این شب بر پیشگاه امام زمان (ع) نازل می شوند "تنزل الملائكة والروح فيها بإذن ربهم من كل أمر" . یکی از اعتقادات قوی شیعه این است که شب قدر برای او در طول سال وجود دارد و ملائکه در این شب نازل می شوند و مقدرات را نازل می کنند و به دست امام زمان می رسانند حال با توجه به این امر درست این است که ما توجه مان را به وجود آن امام مبارک معطوف کنیم و در این شبها در لیست دعاهای ما و مطالبات ما فرج امام زمان باشد که فرمودند: " کسی که دعا برای تعجیل در فرج کند این دعا باعث گشایش و فرج در کار خود او می شود." لذا یکی از اموری که مومنین باید به آن توجه کنند ظهور این وجود مبارک است قطعا وقتی ما به آن حضرت متوسل شدیم او هم قطعا برای ما دعا خواهد کرد و دعای ایشان می تواند گره گشای خیلی از مشکلات ما باشد .

۱۳۹۵/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...