نسخه چاپی

دفاع از حجاب و روحانیت، محورهای مهم قیام گوهرشاد

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی امروز در دیدار با دست اندركاران همایش ملی علمی قیام گوهرشاد، دفاع از حجاب و روحانیت را دو محور مهم قیام گوهرشاد خواند.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، آیت‌ الله علم‌ الهدی، عادی جلوه دادن قیام گوهرشاد و عبور از ابعاد گسترده‌ آن را ضعف فرهنگی در پرداختن به رویدادهای مهم فرهنگی کشور خواند و خاطرنشان کرد: امروز بعد از گذشت 80 سال از واقعه گوهرشاد ما به این فکر افتاده‌ایم تا در مورد آن فعالیت کنیم در حالی که برخی از اسناد معتبر آن حادثه دیگر در دسترس نیستند.

وی افزود: البته برخی از افرادی که از آن واقعه خاطره داشته باشند، هنوز هم در قید حیات‌ اند و می‌توان روی این موضوع کار کرد.

آیت‌ الله علم‌ الهدی، تلاش برای تحریف نشدن قیام گوهرشاد را موضوع مهم در پرداختن به این رویداد فرهنگی عنوان کرد و افزود: در فعالیت‌ های هنری و تحقیقی خود تلاش کنید تا قصه گوهرشاد تحریف نشود، چراکه برخی مدتی در تلاش بودند قصه گوهرشاد را تنها به مسأله کلاه‌فرنگی محدود کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی، افزود: دفاع از حجاب و مرجعیت در قیام گوهرشاد، نشان می‌ دهد قیام آن مردم با انگیزه دینی بوده است.

وی با تأکید بر اینکه طرح موضوع کلاه‌ فرنگی در واقعه گوهرشاد برای انحراف موضوع اصلی آن است، تصریح کرد: یکی از جهاتی که در واقعه گوهرشاد مغفول مانده، دفاع از مرجعیت و روحانیت بوده است، مسأله‌ ای که در ادامه به 15 خرداد 42 و در نهایت به پیروزی انقلاب ختم شد.

نماینده ولی‌ فقیه در خراسان رضوی همایش گوهرشاد را نیازمند تبلیغ و مانور کشوری دانست و اضافه کرد: زمینه‌ سازی کشوری با محوریت حجاب در روز عفاف و حجاب، می تواند منجر به جلوه یافتن این همایش شود.

۱۳۹۵/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...