نسخه چاپی

پیام موگرینی به لندن: اروپا در آینده قویتر خواهد بود

فدریكا موگرینی مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا , تاكید كرد : پیام من به لندن این است كه اتحادیه اروپا در گذشته قوی بوده است و در آینده نیز قویتر خواهد شد.

به گزارش نما به نقل از ایرنا، موگرینی در پی سفر جان کری وزیر امور خارجه آمریکا امروز (دوشنبه) به بروکسل بعد از دیدار با وی در یک کنفرانس مشترک خبری, گفت: کشورهای اتحادیه اروپا به ویژه شهروندانش هم اکنون دوران سختی را طی می کنند و سفر کری به بروکسل بسیار مهم است ,چرا که ما امروز در مورد شراکت و همکاری خود گفتگو کردیم.

وی تاکید کرد: این شراکت و همکاری نه فقط برای هر دو طرف بلکه برای صلح و ثبات در جهان همچنان قوی و اساسی خواهد بود. دیدار من با جان کری یک فرصت عالی بود تا بتوانیم در خصوص وضیعت فعلی روابط بین انگلیس با اتحادیه اروپا صحبت کنیم و اینکه چه راهی را باید پیش بگیریم.

موگرینی ادامه داد : من وارد گفتگو ها نمی شوم ولی بر قدرت شراکت و همکاری اتحادیه اروپا با شرکای خود در کل جهان در مسائلی مانند سوریه , لبنان , لیبی , و خاورمیانه تاکید می کنم.

وی گفت در هفته آینده دو بار دیگر با وزیر خارجه آمریکا دیدار خواهم داشت؛در حاشیه اجلاس ناتو و دیگری در خصوص شورای روابط خارجه در بروکسل.

مسوول سیاست خارجه اتحادیه اروپا با اشاره به اجلاس فردا(سه شنبه) و پس فردای سران اتحادیه اروپا در بروکسل تصریح کرد:این مهم است که ما دوستان آمریکایی خود را به صورت کامل از کل روند خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و نیز تبعات ان مطلع سازیم.

وی با اشاره به سفر قریب الوقوع جان کری به لندن گفت : که پیام من به انگلیس این است که اتحادیه اروپا در آینده قویتر خواهد شد.

۱۳۹۵/۴/۷

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...