نسخه چاپی

افزایش موج حملات به مسلمانان در انگلیس بعد از «برگزیت»

گزارش‌ها حاكی است بعد از رأی مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا، گروه‌های مسلمان در این كشور هدف موج جدیدی از حملات نژادپرستانه قرار گرفته‌اند.

به گزارش نما به نقل از فارس، یک رسانه انگلیسی بامداد سه‌شنبه از افزایش حملات نژادپرستانه به مسلمانان در انگلیس بعد از رأی مردم این کشور به خروج از اتحادیه اروپا خبر داده است.

بر اساس گزارش رویترز، بعد از رأی چند روز پیش مردم انگلیس به خروج از اتحادیه اروپا که انعکاسی از مخالفت عمومی با مهاجرت انگاشته می‌شود مسلمان‌ها و لهستانی‌ها با موج نگران‌کننده‌ای از افزایش جرائم نژادپرستانه مواجه شده‌اند.

پلیس می‌گوید اعلامیه‌هایی حاوی پیام‌های آزاردهنده علیه لهستانی‌ها در شهری در مرکز انگلیس یافت شده، ضمن آنکه روی دیوار یک مرکز فرهنگی در لندن نیز به مردم این کشور هتاکی شده بود.

در همین حال، گروه‌های اسلامی می‌گویند از جمعه گذشته شاهد افزایش چشمگیر جرایم علیه مسلمانان بوده‌اند، که بسیاری از آنها مستقیماً با خروج انگلیس از اتحادیه اروپا مرتبط هستند.

«شورای مسلمانان بریتانیا»، گروهی که بسیاری از دیگر سازمان‌های حامی جمعیت 2.7 میلیون نفری مسلمانان در انگلیس را تحت پوشش دارد، گفته از زمان اعلام نتایج همه‌پرسی انگلیس دست‌کم 100 حادثه علیه مسلمان‌ها گزارش شده است.

برخی از مسلمان‌های قربانی حملات می‌گویند عابران به انها گفته‌اند وسایلشان را جمع کرده و خاک انگلیس را ترک کنند، زیرا که مردم به خروج آنها رأی داده‌اند.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...