نسخه چاپی

صدیف بدری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما:

خرید هواپیما در اولویت نیست/ ضرورت توجه به ناوگان حمل و نقل جاده ای

عکس خبري -خريد هواپيما در اولويت نيست/ ضرورت توجه به ناوگان حمل و نقل جاده اي

عضو كمیسیون عمران مجلس با تأكید بر اینكه بستن قراردادهای خارجی برای خرید هواپیما، اولویت اول كشور نیست، خاطرنشان كرد: هر چند ناوگان هوایی كشور نیز نیاز به نوسازی و اضافه كردن هواپیما دارد، اما با توجه به وضعیت كنونی كشور از لحاظ اقتصادی، باید اولویت ها را در نظر گرفت.

صدیف بدری در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص ضرورت توجه مسئولین به توسعه ناوگان جاده ای کشور و دادن اولویت به این بخش، به جای خرید هواپیما گفت: اصلی ترین وزارتخانه ای که کمیسیون عمران با آن در ارتباط است، وزارت راه و شهرسازی است و ما در این کمیسیون تصمیم گرفته ایم که دوستان عزیز این وزارتخانه را دعوت کنیم تا در خصوص اولویت های کاری مربوط به این وزارتخانه گفتگو کنیم. با توجه به اینکه یکی از دغدغه های مقام معظم رهبری این است که دستگاه های مختلف، به کارهای دارای اولویت بپردازند، لذا ضروری است که همه دستگاه ها، اولویت های اصلی زیرمجموعه های خود را مشخص کنند و مجلس شورای اسلامی هم به این کار کمک خواهد کرد.

وی افزود: هر زمان که وزیر محترم راه و شهرسازی در کمیسیون حاضر شدند، تمام دغدغه های مردم را به ایشان انتقال خواهیم داد و در خصوص اولویت بندی در اقدامات، ما نیز حرف هایی داریم که بیان خواهیم کرد.

عضو کمیسیون عمران مجلس با اشاره به حادثه جان باختن تعدادی از سربازان کشور در سانحه جاده ای اظهار داشت: در بوجود آمدن این حوادث، سه عامل نقش دارند؛ یک عامل مربوط به مشکلات جاده های کشور است، یک عامل دیگر، به ماشین آلات حمل و نقل مربوط می شود که باید استاندارهای مورد نیاز را داشته باشند و عامل سوم هم عامل انسانی است که بعضاً بی احتیاطی راننده باعث ایجاد سانحه می شود.

بدری با بیان اینکه در ارتباط با راه های کشور، یک سری اقدامات صورت گرفته و بزرگراه ها و اتوبان هایی احداث شده است، عنوان کرد: این اقدامات کافی نیست و باید رسیدگی به این بخش باید در اولویت نخست حمل و نقل کشور قرار بگیرد. در برخی استانها از جمله استان اردبیل و سایر استان های محروم در ارتباط با ایمنی راه ها، اقدامات چندانی انجام نشده است. شبکه بزرگراهی استان اردبیل به خوبی مورد توجه قرار نگرفته است و جاده های دو طرفه با پیچ های خطرناک هنوز هم وجود دارند.

وی ادامه داد: در ارتباط با نوسازی ناوگن حمل و نقل جاده ای نیز یکسری اقدامات صورت گرفته است اما به نظر بنده اکثراً از استاندارهای جهانی برخوردار نیستند. سازنده بیشتر اتوبوس ها یا ناوگان حمل و نقل کشور چینی ها هستند و کارخانه های چینی در این خصوص میدان داری می کنند که این مسئله باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد.

نماینده اردبیل در خصوص اهتمام دولت به بستن قرارداد خرید هواپیما با شرکت های خارجی گفت: ما نمی گوییم که ناوگان هوایی کشور دارای مشکل نیست و نباید به آن توجه شود؛ اما نباید همه سرمایه ها به این سمت سوق داده شود. به حمل و نقل هوایی نیز باید توجه شود، اما نباید رسیدگی به بزرگراه ها و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده ای کنار گذاشته شود و فقط به خرید هواپیما توجه شود.

بدری با تأکید بر اینکه بستن قراردادهای خارجی برای خرید هواپیما، اولویت اول کشور نیست، خاطرنشان کرد: هر چند ناوگان هوایی کشور نیز نیاز به نوسازی و اضافه کردن هواپیما دارد، اما با توجه به وضعیت کنونی کشور از لحاظ اقتصادی، باید اولویت ها را در نظر گرفت.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...