نسخه چاپی

ساعات كار طولانی سلامت زنان را به خطر می اندازد

به گفته محققان آمریكایی، بیش از ۶۰ ساعت كار كردن در هفته دارای بیشترین تاثیرات آسیب زا بر سلامت زنان است.

به گزارش نما به نقل از خراسان، مطالعات محققان دانشگاه ایالتی اوهایو نشان می دهد ساعات کاری طولانی در هفته، برای زنان، آسیب های جدی را به همراه دارد.
آلارد دمب، سرپرست گروه تحقیق، در این باره می گوید: افرادی که چندین سال است ساعات کاری طولانی در هفته دارند، به شدت در معرض خطر ابتلا به بیماری های مزمن در سنین بالا هستند.
به گفته دمب، به نظر می رسد این ارتباط بین ساعات کار طولانی و بیماری در مردان کمتر مشاهده می شود، اما در زنان بارزتر است.
محققان با مقایسه مردانی که بیش از ۶۰ ساعت در هفته کار می کردند با مردانی که ۳۰ تا ۴۰ ساعت کار می کردند دریافتند مردانی که ساعات کار طولانی داشتند دو برابر در معرض خطر ابتلا به آرتروز یا آرتروز روماتوئید قرار داشتند.اما این خطر در مورد سایر بیماری های مزمن یا جدی در مردان افزایش قابل توجهی نداشت. در حقیقت مردانی که ۴۱ تا ۵۰ ساعت در هفته کار می کردند، کمتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی، بیماری ریه و افسردگی قرار داشتند.اما زمانی که محققان وضعیت زنان با بیش از ۶۰ ساعت کار در هفته را با وضعیت زنان دارای ساعت کاری ۳۰ تا ۴۰ ساعت در هفته مقایسه کردند، دریافتند زنانی که طولانی مدت کار می کنند بسیار در معرض ابتلا به بیماری های گوناگون قرار دارند.
زنان پرکارتر بیش از ۳ برابر دیگر زنان در معرض ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان غیرپوستی و دیابت، در حدود سه برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آسم وحدود چهار برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به آرتروز قرار داشتند. افزایش این خطر در زنان با بالا رفتن ساعت کاری به بیش از ۴۰ ساعت آغاز می شود.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...