نسخه چاپی

حمله داعش در كربلا خنثی شد

فرمانده عملیات فرات میانی روز سه شنبه اعلام كرد كه حمله تروریست های داعش با سه خودروی بمبگذاری شده و دو عنصر انتحاری كه به دنبال نفوذ به شهرستان نخیب بودند در منطقه ای به نام «صحرای كربلا» در استان كربلا خنثی شد.

به گزارش نما ، ایرنا به نقل از السومریه نیوز نوشت: «قیس المحمداوی» فرمانده عملیات فرات میانی گفت که نیروهای امنیتی به دستور فرماندهی عملیات و رئیس پلیس منطقه توانستند مانع از حمله گروه تروریستی داعش به منطقه صحرای کربلا شوند.

وی افزود: تروریست‌ها با سه خودروی بمبگذاری شده، کمربندهای انتحاری و در اختیار داشتن سلاح‌های سبک، نیمه سنگین و بمب‌های دست ساز دستگیر شدند و نتوانستند به خاکریز و خندق شرقی که در صحرای کربلا به سمت نخیب در دست احداث است، وارد شوند.

المحمداوی عنوان کرد: نیروها توانستند این خودروها را قبل از رسیدن آنها به منطقه منفجر و سلاح‌ های آنها را توقیف کنند.

شهرستان نخیب بین دو استان کربلا و الانبار واقع شده و از لحاظ اداری وابسته به کربلا است. تروریست‌ها حملات تروریستی به شهر کربلای معلی را از این شهر به تازگی ساماندهی کرده بودند.

از سوی دیگر منابع خبری اعلام کردند، نیروهای عراقی ورودی شهرستان شرقاط واقع در شمال استان صلاح الدین از کنترل داعش خارج و آزاد کردند.

نیروهای امنیتی عراق در ادامه عملیات آزادسازی شرقاط از داعش، ورودی این شهرستان را به کنترل خود درآورده اند.

نیروهای عراقی در ادامه پیشروی های خود به سمت موصل، به ورودی های شرقاط رسیدند و کنترل مهمترین نقاط مسیری که استان نینوا به استان صلاح الدین متصل می کند را در اختیار گرفتند.

۱۳۹۵/۴/۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...