نسخه چاپی

بچه‏‌های شهرری می‏‌خواهند سوریان شوند

عکس خبري -بچه‏‌هاي شهرري مي‏‌خواهند سوريان شوند

یك كارشناس ورزشی گفت: تردید نكنیم همه‌ بچه‌های كوچك هم استانی قهرمانان، دوست دارند، مثلا همه شهرری‌ها می‌خواهند سوریان باشند.


به گزارش نما، امير حاج‌رضايي در گفت‌وگو با شهر درباره تاثير موفقيت‌هاي المپيک بر جامعه گفت: موفقيت يک کشور در حوزه‌هاي مختلف مي‌تواند روي مردم تاثير بگذارد و ايجاد شور و هيجان کند؛ اما ورزش جايگاه خاصي دارد و جلوتر حرکت مي‌کند. وقتي به المپيک، نمايشگاه چهارسالانه جهان مي‌رسيم که ميلياردها آدم آن را نگاه مي‌کنند و در آن تمام جهان حضور دارند، تاثيرات آن دوچندان مي‌شود. براي مثال شاهد بوديم مکزيکي‌ها بعد از برد برابر برزيل و قهرماني در المپيک در خيابان‌ها حضور يافتند و در اين بين مردم به يک وحدت و شور ملي مي‌رسند.

شور و نشاط مردم اندازه ندارد

اين کارشناس ورزش افزود: در کشور ما بازتاب‌ها رنگ و روي ديگري به خودش مي‌گيرد. در اولين شب قدر 4 مدال کسب مي‌کنيم و مردم آميخته با اعتقادات مذهبي و شور ملي به وحدت مي‌رسند. در اين مسابقات شاهد بوديم هموطنان از همه جهان خودشان را به ورزشگاه رسانده بودند. اين شور و نشاط را نمي‌توان با مباني علمي اندازه گرفت. پيروزي‌ها در تمام عرصه‌ها تاثيرگذار است؛ اما ورزش تاثير بيشتري دارد.

استعداد‌ها نيازمند ابزارند

حاج رضايي درباره تاثير قهرماني بر جوانان يک شهر و استان اظهار داشت: ترديد نکنيم همه‌ي بچه‌هاي کوچک هم استاني قهرمانان دوست دارند يک قهرمان ورزشي باشند. شهرري‌ها مي‌خواهند سوريان باشند. قائمشهري‌ها روياي بهداد سليمي دارند و بي‌شک نوجوانان در کشور بيش از پيش به ورزش قهرماني علاقمند شده‌اند.

وي افزود: در کنار اين استعدادها بايد ابزار فراهم شود. درکنار اين شور و هيجاني که وجود دارد اگر آموزش علمي و نيازهاي ورزشي تامين شود ترديد نکنيم در آينده موفقيت‌هاي بزرگتري کسب مي‌کنيم.

پهلوان زنده را عشق است!

امير حاج رضايي با بيان نيازهاي قهرمانان در دوران بازنشستگي گفت: ضرب‌المثل‌هاي داريم که از دل تاريخ مي‌آيد. ضرب‌المثل وجود دارد که مي‌گويد «پهلوان زنده را عشق است». مدال آوران در دوران سرازيري به سرعت فراموش مي‌شوند و نمي‌توان از آن‌ها نشان و آدرسي پيدا کرد. متاسفانه اگر اشتباه قهرمان ورزشي و اشتباه مسئولان همراه شود ورزشکار در وضعيت بدي قرار خواهد.

مربي اسبق تيم ملي فوتبال با تاکيد بر ناکافي بودن حمايت‌هاي فعلي از قهرمانان بيان داشت: متاسفانه فعاليت‌هايي که صورت مي‌گيرد پاسخ‌گو نيست. واقعيت اين است که هيچ چيز پايدار نيست و دوران قهرماني هم به سر مي‌آيد. قهرمان همه زندگيش را روي ورزش گذاشته است اما افتخارات المپيک هم با گذشت زمان در تار و پود زندگي محو مي‌شود. بايد نگاه ويژه‌اي به آينده‌ي ورزشکار داشت.

در بين کشورهاي اسلامي اول هستيم

حاج‌رضايي عنوان کرد: موفقيت ما را به شور و شعف مي‌رساند. اين تاثيرات مثبت در روحيه سختي‌‍‌‌هاي زندگي را راحت تر مي‌کند. در بين تمام کشورهاي اسلامي اول شديم. اين موضوع حامل يک پيام است. استعدادها فراوانند و اگر به آن‌ها رسيدگي شود مطمئنا نتايج بهتري هم کسب خواهيم کرد. اميدواريم کساني که مسئول هستند به اين مسائل را توجه کنند.

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...