نسخه چاپی

كلینتون با اختلاف 2 درصد از ترامپ پیشی گرفت

تازه‌ترین نتایج نظرسنجی نشان می‌دهد كه «هیلاری كلینتون» از رقیب جمهوری‌خواه خود یعنی «دونالد ترامپ» با اختلاف دو درصد جلوتر است.

به گزارش نما به نقل از فارس، طبق نتایج نظرسنجی دانشگاه «کوئینیپیاک» که اوایل روز چهارشنبه (امروز) منتشر شد، «هیلاری کلینتون» با اختلاف دو درصد از «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری خواه انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا پیشی گرفت.

پایگاه اطلاع‌رسانی هیل وابسته به کنگره آمریکا گزارش کرد، که 42 درصد از مردم آمریکا حامی کلینتون و 40 درصد نیز حامی ترامپ هستند.

طبق این گزارش، این اختلاف اندک همچنان با افزوده شدن نامزدهای حزب سوم باقی بر جای خود باقی است. به طوریکه در این سناریو 39 درصد از کلینتون و 37 درصد از ترامپ حمایت کردند. در چنین سناریویی«گری جانسون» نامزد لیبرال انتخابات ریاست‌جمهوری آتی آمریکا از حمایت 8 درصدی برخوردار بود و «جیل استین« نامزد حزب سبز تنها حمایت 4 درصد را به دست آورد.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که رأی‌دهندگان آمریکایی به شدت از جو موجود در رقابت‌های انتخابات ریاتس جمهوری 2016 آمریکا ناراضی هستند.

طبق این گزارش، 61 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی اعلام کردند که سطح نفرت و تبعیض در آمریکا در جو انتخاباتی آمریکا افزایش یافته است و 34 درصد اعلام کردند که این جو انتخاباتی تأثیری نداشته است.

از میان آندسته از افرادی که شاهد افزایش نفرت و تبعیض بودند، 67 درصد، کمپین ترامپ را مقصر دانستند و 16 درصد کمپین کلینتون را عامل به وجود آمدن این جو در آمریکا اعلام کردند.

نتایج روز چهارشنبه همچنین نشان می‌دهد که 58 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی معتقدند که ترامپ رئیس‌جمهور خوبی برای آمریکا نخواهد بود و این در حالی است که 35 درصد اعلام کردند که او ساخته شده که رئیس‌جمهور خوبی باشد.

این گزارش می‌افزاید، 53 درصد معتقد بودند که کلینتون یک رهبر خوب نیست و 43 درصد نیز نظر مخالفی داشتند.

دانشگاه کوئینیپیاک، جدیدترین نظرسنجی خود را با نمونه‌ای از یکهزار و 610 رأی‌دهنده ثبت‌نام کرده در سراسر آمریکا و از طریق خط ثابت و تلفن همراه در بین بازه زمانی 21 و 27 ژوئن انجام داده است و حاشیه خطا آن 2.4 درصد است.

۱۳۹۵/۴/۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...