نسخه چاپی

پوتین: مانع دخالت نظامی نامشروع در سوریه شدیم

رییس جمهور روسیه تاكید كرد كه نظامیان روسیه كه در عملیات نظامی در سوریه مشاركت دارند، تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریسم و ممانعت ازدخالت نظامی خارجی در امور دولت سوریه به‌كار گرفتند.

به گزارش نما به نقل از العالم، ولادمیر پوتین امروز پنجشنبه، 10 تیر، در جمع سفرا و نمایندگان دائمی روسیه در خارج از این کشور، گفت: می خواهم بار دیگر از نظامیان ما که تمام تلاش خود را برای مقابله با تروریستها، ممانعت از مداخله نظامی خارجی نامشروع در امور سوریه و حفظ موجودیت دولت سوریه به کار گرفتند، تشکر و قدردانی کنم.

رییس جمهور روسیه تصریح کرد: یکسره کردن جنگ علیه داعش، در خاک سوریه صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه سوریه خود را در وسط نبرد با تروریسم یافت، اظهار داشت: می توانیم بدون هیچگونه اغراقی بگوییم که منطقه خاورمیانه تنها منطقه ای نیست که آینده اش منوط به سرنوشت این کشور است. جنگ ضد گروه تروریستی داعش، که تروریستها و افراط گرایانی از همه رنگ برای گسترش سلطه خود بر تمام نقاط جهان اسلام در زیر پرچم آن گرد آمده اند، در خاک سوریه یکسره خواهد شد.

رییس جمهور روسیه افزود: سازش نهایی جنگ در سوریه همچنان هدفی دور از دسترس است؛ اما تجربه ماههای اخیر درخصوص کار گروهی در سوریه نشان داد که تلاشهای یکپارچه در چارچوب جبهه ای فراگیر برای مبارزه با تروریسم، تنها راه مؤثر برای مقابله با تروریسم و دیگر خطرات است. روسیه همواره برای تشکیل چنین جبهه ای دعوت می کند.

پوتین اظهار داشت: اوضاع جهان همچنان فاصله زیادی تا تحقق ثبات دارد و کمتر قابل پیش بینی است.

وی به حصول تغییرات ریشه ای در تمام جنبه های روابط بین الملل همزمان با تشدید رقابتها بر سر مناطق نفوذ و منابع طبیعی اشاره کرد و افزود: برخی می کوشند تا در این رقابت، هرگونه قاعده و ضابطه ای را کنار بگذارند.

۱۳۹۵/۴/۱۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...