نسخه چاپی

راهپیمایی گسترده ساكنان غزه در روز قدس

عکس خبري -راهپيمايي گسترده ساکنان غزه در روز قدس

ساكنان غزه نیز امروز همگام با سایر كشورهای جهان در راهپیمایی روز جهانی قدس شركت كرده و حمایت خود را از آرمان فلسطین و ساكنان شهر اشغالی قدس اعلام كردند.

به گزارش نما ، ایسنا به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم نوشت: فلسطینی‌های ساکن غزه بعدازظهر امروز (جمعه) با دعوت گروه‌های ملی و اسلامی در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کرده و در این راهپیمایی شعارهایی با مضمون لزوم هماهنگی اقدامات کشورهای عربی و اسلامی در حمایت از قدس اشغالی در مقابل طرح‌های رژیم صهیونیستی و نیز حمایت از نگهبانان و مسئولان مسجدالاقصی سر دادند.

فلسطینی‌ها راهپیمایی خود را از مقابل مسجد ابو خصره در شهر غزه آغاز کرده و به مسیر خود تا مقابل برج شوا و حصری ادامه دادند.

لؤی القریوطی، یکی از مسئولان جبهه مردمی فرماندهی کل در غزه در جمع تظاهرکنندگان تاکید کرد: روز جهانی قدس حامل این پیام آشکار برای دشمن صهیونیستی است که مقاومت تا آزادی قدس از دست اشغالگران ادامه دارد.

القریوطی با اشاره به اینکه سرزمین فلسطین از محاصره‌ای ظالمانه رنج می‌برد، گفت:‌ فلسطین مساله محوری کشورهای عربی و اسلامی است.

وی با تاکید بر لزوم بازگرداندن تمامی مناطق اشغالی به فلسطینی‌ها افزود: هدف از کشتاری که در کشورهای عربی و اسلامی منطقه شاهد آن هستیم، دور کردن نگاه‌ها در منطقه از قدس اشغالی و مساله فلسطین است.

این مسئول جبهه مردمی غزه با تاکید بر اینکه هدف از برگزاری راهپیمایی روز جهانی قدس جلب کردن نگاه‌ها به مساله قدس و نقض حقوق فلسطینی‌ها در این شهر است اظهار داشت: کشورهای عربی و اسلامی نگهبانان و محافظان قدس و مسجد الاقصی را بدون هیچ حمایت و کمکی در برابر توطئه‌های دشمن اشرائیلی رها کرده‌اند.

وی ضمن تقدیر از کشورهای حامی ایجاد وحدت در فلسطین افزود: گروه‌های ملی و اسلامی فلسطین در روز جهانی قدس بر لزوم آغاز گفتگویی فلسطینی- فلسطینی و جامع در راستای پایان دادن به اختلافات و وحدت دوباره تاکید دارند و اطمینان می دهند که مردم فلسطین قادر به حل اختلافات خود خواهند بود.

در این راهپیمایی گروه‌های مختلف فلسطینی موافقت با برنامه‌های سیاسی که ضامن مشارکت تمامی گروه‌ها و حفظ اصول است را خواستار شدند.

۱۳۹۵/۴/۱۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...