نسخه چاپی

حجامت برای افراد مسن، باردار و كودكان خطرناك است

به گزارش نما - «خبرجنوب» نوشت: رئیس سلامتکده طب سنتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز نسبت به شیوع انجام حجامت توسط افراد غیرمتخصص در شیراز ابراز نگرانی کرد.

جلادت اظهار داشت: انجام حجامت و خون گيري در شيراز توسط افراد غيرمتخصص نگران كننده است و مردم بايد نسبت به اين مسئله حساس باشند چرا كه برخي بدون توجه به اصول علمي با انجام حجامت باعث بروز عوارض جبران ناپذيري در افراد مي شوند.
اين متخصص طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز يادآور شد: برخي افراد كه به صورت تجربي و كاملا غيرعلمي حجامت انجام مي دهند نه تنها سودي به بدن افراد متقاضي نمي رسانند بلكه با ناآگاهي، مشكلاتي نيز براي آنها به وجود مي آورند. جلادت گفت: شيوع انجام حجامت توسط افراد غيرمتخصص در شيراز نگران كننده است و رشد قارچ گونه مراكز غيرمعتبر در اين حيطه مشكلاتي را به وجود آورده است.
اين متخصص طب سنتي افزود: افراد غيرمتخصص و سودجويان به دليل عدم آگاهي با حجامت بي موقع باعث افزايش خشكي بدن، ضعف و غلبه سردي شده و سلامت فرد را به خطر مي اندازند و با توجه به اين مسئله، مردم بايد با آگاهي نسبت به دريافت برخي خدمات اقدام كنند و در اين خصوص نيز مراجعه به متخصصان طب سنتي و مراكز زير نظر دانشگاه علوم پزشكي شيراز مي تواند نقش بسزايي در كاهش مشكلات احتمالي داشته باشد.
جلادت يادآور شد: انجام حجامت براي برخي افراد از جمله سالمندان، زنان باردار و كودكان خطرناك است و متاسفانه افراد غيرمتخصص به مواردي از اين قبيل و عدم انجام حجامت بي موقع توجهي نمي كنند.
وي گفت: افراد قبل از انجام حجامت حتما بايد با متخصص طب سنتي مشاوره كنند تا به كمك پزشك پس از بررسي وضعيت جسمي، نسبت به اين امر تصميم گرفته شود. جلادت شيوع مراكز غيرمعتبر انجام حجامت را در استان نگران كننده دانست و از مردم خواست نسبت به اين امر حساس باشند و در اين خصوص به متخصصان مربوطه مراجعه كنند.
اين متخصص طب سنتي دانشگاه علوم پزشكي شيراز ادامه داد: انجام حجامت توسط افراد غيرمتخصص علاوه بر ايجاد كم خوني و باقي ماندن جاي حجامت، اگر به صورت غيربهداشتي انجام شود مي تواند باعث انتقال عفونتهاي خوني از جمله ايدز و هپاتيت نيز بشود.

۱۳۹۵/۴/۱۲

نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...