نسخه چاپی

معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت كمیته امداد

عکس خبري -معاضدت حقوقي به خانواده‌هاي تحت حمايت كميته امداد

معاون حقوقی و امور مجلس كمیته امداد امام خمینی از معاضدت حقوقی به خانواده‌های تحت حمایت كمیته امداد از طریق ۱۹۰ شعبه شورای حل اختلاف خبر داد.

به گزارش نما ، منصور قمشه معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد با تشریح برنامه‌های این نهاد در معاضدت حقوقی خانواده‌های تحت حمایت گفت: دفاع از حقوق محرومین در مراجع قضایی توام با احترام و حفظ کرامت از برنامه‌های اصلی این نهاد در سالهای گذشته بوده است و در این راستا با همکاری قوه قضائیه، 190 شعبه حل اختلاف در سراسر کشور در کنار امور قضایی جاری به صورت ویژه به پرونده های مددجویان تحت حمایت رسیدگی می‌کنند.
وی با اشاره به تفاهم نامه کمیته امداد و کانون وکلا در جهت مشارکت وکلای خیر و نیکوکار در رسیدگی به پرونده خانواده‌های تحت حمایت گفت: با همکاری بیش از دو هزار و 200 وکیل نیکوکار در سراسر کشور تاکنون بیش از 28 هزار مورد مشاوره حقوقی رایگان جهت مددجویان انجام شده است.
قمشه به تعامل جدی و هدفمند این نهاد با ادارات کل دادگستری ، مراکز قضایی ، کانون کارشناسان و کانون سردفتران ، ادارات مسکن و شهرسازی، شهرداری‌ها و ادارات ثبت اسناد املاک کشور و دانشگاه علوم قضایی و کانون‌های وکلا و مرکز امور مشاوران قوه قضائیه و بسیج حقوقدانان در جهت رفع مشکلات خانواده های تحت حمایت اشاره و خاطرنشان کرد که در سال 94 در مجموع بیش از 107 هزار مورد اقدام حقوقی توسط کمیته امداد صورت پذیرفته است.
معاون حقوقی و امور مجلس کمیته امداد تصویب قانون معافیت از هزینه دادرسی خانواده های تحت حمایت در مجلس شورای اسلامی را گامی در جهت تسهیل خدمات حقوقی افراد تحت حمایت این کمیته برشمرد.
قمشه ضمن قدردانی از وکلا و حقوقدانانی که بصورت خیرخواهانه با این نهاد همکاری می کنند آمادگی همکاری گسترده تر در این زمینه را اعلام کرد.

۱۳۹۵/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...