نسخه چاپی

ارتش سوریه به حلب نزدیكتر شد

ارتش سوریه و مقاومت با تسلط كامل بر مزارع الملاح در شمال شهر حلب، به مسیر حیاتی «كاستیلو» نزدیك‌تر شدند تا قطع شاهراه امدادی تروریست‌های داخل حلب، قوت بگیرد.

به گزارش نما به نقل از راه دانا؛ جبهه شمالی شهر حلب همچنان شاهد درگیری‌های سنگین میان ارتش سوریه و نیروهای مقاومت با عناصر تروریستی است.

روز جمعه نیروهای سوری و مقاومت با بازپس گیری مناطق شمالی مزارع الملاح ضربه سختی به تروریستها وارد کردند و امید آنها را برای اشغال مجدد این مناطق از بین بردند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از تثبیت مواضع در مزارع شمالی الملاح، از اوایل شب گذشته حملاتی را علیه مواضع جبهه النصره و نورالدین الزنکی از سمت مرکز به طرف جنوب مزارع الملاح و در نزدیکی جاده مهم الکاستیلو آغاز کردند.

همزمان با پیشروی نیروهای مقاومت، یگان موشکی و توپخانه بشدت مواضع تروریست‌ها را در جنوب مزارع و جاده کاستیلو مورد هدف قرار دادند و در نهایت نیروهای سوری و مقاومت پس از پنج ساعت درگیری طاقت‌فرسا موفق شدند بیش از 90 درصد مزارع الملاح را پاکسازی کنند.

ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت در حال تثبیت مواضع در این مناطق مهم هستند.

با نزدیک شدن نیروهای جبهه مقاومت به چند صد متری جاده کاستیلو، تروریست‌ها مجبور شدند تجهیزات و نیروهای خود را از جاده عقب برانند. این جاده برای تروریست‌های داخل شهر حلب حیاتی است چون تنها راه امدادی آنان از خارج از شهر است.

به گزارش گروه بین‌للملل فارس، درگیری‌های شدید نیروهای سوری و مقاومت با تروریست‌ها در حومه شهرک‌های اللیرمون و بنی زید بشدت ادامه دارد.

از سویی دیگر یگان توپخانه و موشکی با تمام قدرت مواضع تروریست‌ها را در منطقه تل مصیبین هدف قرار می‌دهد. عناصر تروریستی در تلاش هستند از این منطقه، شهرک‌های ریتان و باشکوی را اشغال کنند و به طور مجدد شهرک‌های نبل و الزهرا را در محاصره قرار دهند.

عملیات شمال و غرب حلب از بامداد شنبه پنجم تیرماه آغاز شده و هدف آن محاصره گروه‌های مسلح داخل شهر حلب و قطع مسیر ارتباطی آنان به ریف حلب است. در صورت موفقیت، صحنه نبرد حلب از چهار سال گذشته تا کنون با تحولی مهم روبه‌رو خواهد شد که بر دیگر جبهه‌های نبرد در این کشور تأثیر خواهد گذاشت.

۱۳۹۵/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...