نسخه چاپی

داعش چند درصد خاك عراق را در اختیار دارد؟

منابع آگاه عراقی از آغاز عملیات آزادسازی منطقه جزیره خالدیه در استان انبار خبر دادند.

به گزارش نما به نقل از العالم، فرماندهی عملیات مشترک عراق امروز (شنبه) در بیانیه ای اعلام کرد که عملیات نظامی گسترده آزادسازی منطقه جزیره خالدیه از دست تروریست های داعش آغاز شده است.
این بیانیه می افزاید، این عملیات با مشارکت نیروی هوایی ارتش عراق و یگان های مختلف پیاده نظام و توپخانه با هدف آزادسازی مناطق باقی مانده از استان انبار آغاز شده است.
وزارت امور مهاجرت عراق نیز امروز اعلام کرد که با شدت یافتن درگیری ها میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش، صدها خانواده عراقی در شمال این کشور خانه و کاشانه خود را ترک کرده و آواره شده‌اند.
نیروهای عراقی حدود 10 روز پیش حملاتی را به مناطقی در شمال استان صلاح الدین به عنوان زمنیه سازی برای عملیات گسترده آزادسازی شهر موصل انجام دادند.
به گفته منابع آگاه عراقی، در استان صلاح الدین عراق تنها شهر شرقاط در دست تروریست ها باقی مانده است و پیش بینی می شود که این شهر به زودی محور درگیری میان نیروهای عراقی و تروریست های داعش باشد، اما سرنوشت صدها هزار غیرنظامی که همچنان در این شهر به سر می برند، نگران کننده است.
به گفته احمد الجبوری استاندار صلاح الدین، بیش از 350 هزار غیر نظامی همچنان در داخل شهر شرقاط محاصره هستند و عملیات آزادسازی این شهر ادامه دارد و برای نجات و امدادرسانی به شهروندان باید تدبیری جدی اندیشیده شود.
استاندار صلاح الدین با اشاره به ادامه عملیات آزادسازی این استان از سوی ارتش عراق گفت: گروه تروریستی داعش در حومه این استان فروپاشیده شده و اغلب عناصر آن به سمت موصل متواری شده اند.
نیروهای ارتش عراق به محض آزادسازی فلوجه از دست تروریست ها، جبهه شمال را علیه داعش گشودند.
براساس ارزیابی های سازمان ملل متحد، با آغاز عملیات نظامی برای بازپس‌گیری موصل از تروریست های داعش، بیش از دو میلیون عراقی آوارده خواهند شد.
دولت عراق می گوید: سرنوشت نبرد بزرگ با تروریست های داعش در موصل تا قبل از پایان سال جاری قطعی خواهد شد.
براساس ارزیابی های رسمی در عراق، داعش اینک تنها 10 درصد خاک عراق را در اختیار دارد این درحالی است که در حمله گسترده تابستان 2014 بیش از 40 درصد خاک عراق را اشغال کرد.

۱۳۹۵/۴/۱۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...