نسخه چاپی

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با نما:

روند اجرای برجام بسیار نامطلوب است/ 26 تیر، گزارش شش ماهه اجرای برجام به صحن علنی ارائه می شود

عکس خبري -روند اجراي برجام بسيار نامطلوب است/ 26 تير، گزارش شش ماهه اجراي برجام به صحن علني ارائه مي شود

عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پاسخ به این سؤال كه روند اجرای برجام را چگونه ارزیابی می كنید گفت: روند اجرای برجام بسیار نامطلوب است و مطابق توافق اجرا نشده است. در حالی كه ما به تعهدات خودمان عمل كرده ایم، طرف مقابل از انجام تعهدات خود سر باز می زند. طرف مقابل عهدشكنی می كند و از خود خصومت نشان می دهد.

سید حسین نقوی حسینی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی نما ، در خصوص منوط کردن رفع تحریم ها به موضوعات منطقه ای و آنچه حمایت ایران از تروریست می خوانند گفت: برجام توافقی است که صرفاً پیرامون مسائل هسته ای جمهوری اسلامی ایران صورت گرفته است و هیچ ارتباطی با سایر بخش ها از جمله سیاست خارجی ایران نداشته و ندارد؛ البته آمریکایی ها برای توجیه عهدشکنی خودشان در ارتباط با برجام، هر روز موضوع جدیدی را طرح می کنند و و آن را دستاویز خودشان قرار می دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس ادامه داد: امروز افکار عمومی دنیا از آمریکا سؤال می پرسد که وقتی جمهوری اسلامی به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده، شما چرا به تعهدات خود عمل نمی کنید؟ و چرا عهدشکنی می کنید؟ و آمریکایی ها چون پاسخی برای این سؤالات ندارند، مسائلی را مطرح می کنند که هیچ ربطی به مذاکرات هسته ای و توافقی که منجر به امضای برجام شد ندارد. بنابراین مرتبط کردن سیاست های منطقه ای ما به موضوع توافق هسته ای، امری خلاف واقع و در جهت توجیه عهدشکنی آمریکایی ها در برجام است.

نقوی حسینی در پاسخ به این سؤال که موضع دستگاه دیپلماسی ما در این خصوص چگونه باید باشد، اظهار داشت: مقام معظم رهبری در این زمینه تکلیف را روشن کرده اند و ایشان به دستگاه دیپلماسی امر کردند که پاسخ یاوه گویی های آمریکا را به طور محکم و انقلابی بدهند و حقوق ملت ایران را هم از مجاری قانونی خود با تمام توان پیگیری کنید. انتظار این است که دستگاه دیپلماسی به یاوه گویی های آمریکا به طور قاطع و انقلابی جواب بدهد و احقاق حقوق ملت ایران را هم از مجاری قانونی خود، با قدرت دنبال کند.

نماینده ورامین در خصوص نظارت بر روند اجرایی شدن برجام گفت: کمیته نظارت بر برجام در شورای عالی امنیت ملی تشکیل شده است و اختیارات آن از حیطه اختیارات مجلس شورای اسلامی جدا است؛ اما خود مجلس، کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی را به عنوان کمیسیون تخصصی، مأمور کرده است تا بر اجرای برجام نظارت بکند؛ این کمیسیون نیز مطابق قانون هر سه ماه یک بار از وزارت امور خارجه گزارش می گیرد و ان شاءالله تا 26 تیرماه گزارش نهایی خودمان از اجرای شش ماهه برجام را به صحن علنی خواهیم داد.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس در پاسخ به این سؤال که روند اجرای برجام را چگونه ارزیابی می کنید گفت: روند اجرای برجام بسیار نامطلوب است و مطابق توافق اجرا نشده است. در حالی که ما به تعهدات خودمان عمل کرده ایم، طرف مقابل از انجام تعهدات خود سر باز می زند. طرف مقابل عهدشکنی می کند و از خود خصومت نشان می دهد.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...