نسخه چاپی

ساركوزی برای نامزدی در انتخابات ریاست‌جمهوری، از ریاست حزب كنار می‌رود

رئیس‌جمهور سابق فرانسه كه به دلیل عملكرد ضعیف «فرانسوا اولاند» به بازگشت به الیزه امیدوار شده، روز شنبه اعلام كرد از ریاست حزبش كنار می‌رود تا بتواند در انتخابات ریاست‌جمهوری نامزد شود.

به گزارش نما به نقل از فارس، «نیکولا سارکوزی» رئیس‌جمهور سابق فرانسه روز شنبه از تصمیم خود برای کنار رفتن از ریاست حزب جمهوری‌خواه خبر داد.

اعلام این تصمیم از سوی سارکوزی، عملا تائید گمانه‌زنی‌ها در مورد احتمال نامزدی وی در انتخابات ریاست‌جمهوری است که سال آینده میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات مقدماتی حزب راست میانه جمهوری‌خواه برای تعیین نامزد این حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری، پائیز امسال برگزار می‌شود. سارکوزی در صورت پیروزی در انتخابات مقدماتی، احتمالا باید با «مارین لو پن» نامزد حزب راستگرای جبهه ملی و «فرانسوا اولاند» نامزد حزب سوسیالیست و رئیس‌جمهور کنونی رقابت کند.

به نوشته خبرگزاری رویترز، سارکوزی روز شنبه در گردهمایی اعضای حزب گفت: «این آخرین حضور من در شورای ملی به عنوان رئیس حزب جمهوری‌خواه است.»

بر اساس قوانین حزبی، رئیس حزب نمی‌تواند در انتخابات نامزد شود. به همین جهت سارکوزی باید دستکم دو هفته پیش از 2 سپتامبر که ضرب‌الاجل ثبت درخواست نامزدی است، از ریاست حزب کناره‌گیری کند.

بر اساس نظرسنجی تازه‌ای که انجام شده، سارکوزی با اختلاف زیادی از نزدیک‌ترین رقیب خود در حزب، یعنی آلن ژوپه، پیش افتاده و پیروزی وی در رقابت مقدماتی از حالا قطعی به نظر می‌رسد.

سارکوزی از سال 2007 تا 2012، یعنی برای یک دوره رئیس‌جمهور فرانسه بود. وی به دلیل عملکرد ضعیف نتوانست دوره دوم پنج ساله را هم در کاخ الیزه باقی بماند، اما شکست سیاست‌های اقتصادی اولاند بار دیگر سارکوزی را به بازگشت به قدرت امیدوار کرده است.

نظرسنجی‌های انجام شده در فرانسه نشان می‌دهد که اولاند به نامحبوب‌ترین رئیس‌جمهور عصر مدرن فرانسه بدل شده است.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...