نسخه چاپی

اختصاصی نما

عبدالله ویسی در گفت و گو با نما از دغدغه هایش در سپاهان می گوید

عکس خبري -عبدالله ويسي در گفت و گو با نما از دغدغه هايش در سپاهان مي گويد

اسپانیا باخت اما تماشاگران این تیم برای بازیكنان دست زدند و بازیكنان هم از تماشاگران به خاطر حمایت‌شان تقدیر كردند. اما در كشور ما اینطور نیست و كافی است یك بازیكن پاس اشتباه بدهد و یا یك تیم ببازد، آنگاه ببنید با او چه می‌كنند.

گفت و گو: علیرضا حاجی میرزابابا- عبدالله ویسی، پس از تماشای دیدار اسپانیا و ایتالیا در یورو 2016 به ایران بازگشته و بلافاصله برای همراهی تیمش به اردوی شهرکرد رفت. او برای بالابردن علم مربیگری‌اش به‌فرانسه رفته بود و حالا می‌خواهد قدرت مربیگری‌اش را در سپاهان نشان دهد. او درباره سفر به فرانسه، آخرین شرایط سپاهان و سایر مسائل مربوط به فوتبال ایران با نما گفت‌وگویی داشته است.
 

زیاد مسافرت خارجی می روید، ابتدا به برزیل و بعد هم فرانسه این سفرها برای تفریح بوده؟

 تمام سفرهای من به خارج از کشور کاری است. گردش بخواهم بروم، با زن و بچه ام می روم. من تمام تمرینات سالهای گذشته را دارم و کتابچه ای کرده ام. می توانم به موقع از آنها استفاده کنم. می خواستم به فرانسه بروم و بمانم اما وقت برای رسیدگی به سپاهان نبود. چه کاری است که من بخواهم به برزیل بروم و آن سر دنیا تفریح کنم؟ فقط به خاطر جذب بازیکن رفتم.


 برای تماشای دیدار اسپانیا و ایتالیا به فرانسه رفته بودید، این بازی را چطور دیدید؟
 این یکی از بهترین بازی‌های یورو بود چرا که تا آن بازی رقابت‌ها از لحاظ کیفی توقع و انتظار مردم را برآورده نکرده بود اما این بازی از لحاظ فنی بسیار گسترده و بزرگ بود.


 چرا برای تماشای این دیدار تا فرانسه سفر کردید و مثل مردم عادی از تلویزیون این دیدار را ندیدید؟

وقتی بازی را از نزدیک می‌بینید و به زمین بازی تسلط دارید خیلی مسائل از جمله سیستم تیم‌ها و حرکات بازیکنان به خوبی مشخص است و من هم با چنین دیدگاهی نسبت به مسائل تاکتیکی و تکنیکی و فنی به این مسابقه نگاه کرده و آن را از نزدیک تماشا کردم و برایم یک تجربه فوق‌العاده بود. خوشحالم این بازی را از نزدیک دیدم و ای‌کاش می‌شد بازی‌های بعدی را هم می‌دیدم که این اتفاق نیفتاد. بازی‌های زیادی را در این سطح از نزدیک دیدم اما این مسابقه خیلی خوب بود.


 نکته ویژه ای از این دیدار که از نزدیک دیدید برای مخاطبان ما بگویید؟
 اسپانیا باخت اما تماشاگران این تیم برای بازیکنان دست زدند و بازیکنان هم از تماشاگران به خاطر حمایت‌شان تقدیر کردند. اما در کشور ما اینطور نیست و کافی است یک بازیکن پاس اشتباه بدهد و یا یک تیم ببازد، آنگاه ببنید با او چه می‌کنند. این یک فرهنگ جالب و زیبا بود که از نزدیک شاهدش بودم. البته همه تیم‌ها در یورو این طور هستند و حتی انگلیس هم وقتی با آن نمایش ضعیف شکست خورد هواداران یک ربع برای این تیم دست زدند و این موضوع خیلی دیدنی و زیبا بود.


 از یورو بگذریم؛ شرایط امسال سپاهان را چگونه ارزیابی می کنید؟
 ما صددرصد جوان شدیم و به تیمم امیدوارم. ما حتی به نسبت سایر تیم‌ها بازیکن بیشتری گرفتیم و تیم ما از پرسپولیس هم جوان‌تر شده است. امسال بیشترین تغییرات را داشتیم ضمن اینکه از بازیکنانی که سال گذشته برای سپاهان زحمت کشیدند تشکر می‌کنم.


 اما شما بسیاری از بازیکنان سپاهان که سالها در این تیم زحمت کشیده بودند را کنار گذاشتید؟

شرایط این است که شما یک سال هستید و یک سال نیستید و امیدوارم یک تیم خوب برای بازیکنانی که از سپاهان رفتند پیدا شود. در فوتبال حرفه‌ای این مسائل جای نگرانی ندارد. همانطور که بازیکن قرارداد دارد و می‌آید التماس می‌کند تا رضایت‌نامه‌اش را بگیرد و برود ما هم شاید یک بازیکن را نخواهیم. برای همین دوست داریم بازیکنان‌مان یک مقدار منطقی‌تر به مسائل نگاه کنند اما باز هم از بازیکنان فصل گذشته سپاهان تشکر می‌کنم و امیدوارم هرجا که هستند موفق باشند.
 
 اما با همه این حرفها این روزها حرف و حدیث های فراوانی درباره رفت و آمدهای بازیکنان مختلف در فصل نقل و انتقالات شنیده می شود؟
 ضمن احترام به تفکرات فوتبالیست‌ها که البته بین آنها نیز آدم‌های با شخصیت زیادی دیده می‌شود باید بگویم آنها وقتی خودشان می‌خواهند جدا‌شوند با وجود قراردادی که دارند زمین و زمان را به هم می‌دوزند تا بروند و هیچ ارزشی برای تیم قبلی که آنها را ساخته و به فوتبال ایران و آسیا معرفی کرده است، قائل نیستند. آنها اعتقاد دارند که نباید جلوی پیشرفت‌شان را گرفت و می‌گویند می‌خواهم پیشرفت کنم و جلویم را نگیرید اما همین بازیکن وقتی باشگاه او را نخواهد وامصیبتا می‌شود. آن زمان این بازیکن می‌گوید من برای تیمم زحمت کشیده‌ام و چرا من را نخواستند و چه جنایتی بزرگی باشگاه مرتکب شده چون من در این باشگاه بزرگ شده‌ام و جالب اینکه هر دو‌طرف را برای خودشان می‌خواهند و هیچ حقی را برای باشگاه قائل نیستند. اگر فوتبال حرفه‌ای است و رفتن بازیکن هم حرفه‌ای، شاید هم امروز مربی این بازیکن را نخواهد و دیگر چرا باید همه چیز را خراب کرد.


 یکی دو بازیکن شما از جمله بازیکن برزیلی، شجاع خلیل زاده و احسان حاج صفی هنوز تکلیفشان مشخص نشده است؟
 مشکلی در خصوص بازیکنان جدید برزیلی سپاهان وجود ندارد و مطمئن باشید قرارداد آنها شنبه ثبت خواهد شد. بحث حضور خلیل‌زاده در پرسپولیس را هم نکنید. شجاع برای ما است و هیچ‌جایی نمی‌رود. احسان حاج‌صفی هم اگر در ایران بماند برای ماست. ما با او صحبت کرده‌ایم و قطعاً به سپاهان خواهد آمد.


به هوادارن اصفهانی قول قهرمانی می دهید؟

نه من و نه هیچ مربی دیگری نمی تواند از ابتدای فصل قول قهرمانی بدهد و اگر کسی این کار را بکند برای بازارگرمی خودش است که از این حرفها می زند. باید بازیها شروع شود چند هفته ای بگذرد و آن وقت بتوانی درباره تیم خود و دیگر تیم ها نظر به هواداران خوب اصفهانی قول می دهم امسال سپاهان خوبی را ببینند.


 اگر اینطور است که چرا شما را به اصفهان آوردند؟
 سپاهان 2 هدف داشت که من آمدم. پایین آوردن قیمت ها و جوانگرایی بود که انجام شد. دومی هم رسیدن به رتبه های قبلی است. تمام هدف ما این است که آسیایی شویم. سپاهان واقعا آرزوی من بود چون از آن زمانی که بازی می کردم، این تیم را دوست داشتم. من 31 سالگی به خاطر حسین کعبی و چند نفر دیگر فوتبال را کنار گذاشتم تا جا برای آنها باز باشد. تلاش می‌کنم تا به سقف آرزوهای خودم برسم.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...