نسخه چاپی

خرید تضمینی ۵.۶ میلیون تن گندم از كشاورزان

مدیرعامل شركت بازرگانی دولتی ایران افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در اوایل فروردین‌ماه تاكنون 890 مركز خرید مقدار 5 میلیون و 600 هزار تن گندم با كیفیت مطلوب را از كشاورزان در این 31 استان خریداری كرده‌اند.

به گزارش نما به نقل از شرکت بازرگانی دولتی ایران، علی قنبری مدیر عامل این شرکت از مشارکت کلیه استانهای کشور در عملیات خرید تضمینی گندم خبر داد و گفت: از صبح امروز با پیوستن استانهای کردستان و همدان به جرگه خریداران گندم، خرید تضمینی این کالای استراتژیک در سراسر کشور جریان یافته است.

قنبری با بیان اینکه 31 استان کشور وارد مرحله خرید تضمینی گندم از کشاورزان شده‌اند، میزان خرید انجام شده تا صبح امروز را 5.6 میلیون تن اعلام کرد.

وی افزود: از ابتدای فصل برداشت گندم در اوایل فروردین ماه تاکنون 890 مر کز خرید مقدار 5 میلیون و 600 هزار تن گندم با کیفیت مطلوب را از کشاورزان در این 31 استان خریداری کرده‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی ارزش ریالی گندم‌های خریداری شده را بالغ بر 71 هزار میلیارد ریال اعلام و اظهار کرد: تا به حال بالغ بر 46 هزار میلیارد ریال بابت خرید گندم به حساب کشاورزان واریز شده است.

قنبری با بیان اینکه هم اکنون در اوج زمان برداشت و خرید گندم کشور قرار داریم، تامین اعتبارات مورد نیاز خرید جهت پرداخت به موقع وجوه گندم‌ها و جلب رضایت کشاورزان را از جمله دغدغه های وزارت جهاد کشاورزی و شرکت بازرگانی دولتی ایران بر شمرد و از بانک مرکزی و سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور خواست نسبت به تامین و تخصیص اعتبارات مورد نیاز اقدام عاجل انجام دهند.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی ایران بیشترین میزان خرید گندم را مربوط به استانهای خوزستان با 1.4 میلیون تن، گلستان 1.2 میلیون تن ، فارس 740 هزار تن و اردبیل 350 هزار تن اعلام کرد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تداوم روند خرید گندم در استانها، تحقق خرید 10 میلیون تنی در سال‌جاری را عملی دانست و تاکید کرد: امسال نیازی به واردات گندم نداریم و خودکفایی محقق شده است.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...