نسخه چاپی

تهران چند نقطه آسیب پذیر دارد؟

استاندار تهران با اشاره به اینكه حادثه انفجار لوله گاز شهران نشان داد كه تهران در برابر چنین حوادثی آسیب پذیر است گفت: براساس بررسی‌ها ۴۰۰ نقطه آسیب پذیر همچون منطقه شهران در تهران وجود دارد.

به گزارش نما به نقل از ایلنا، استاندار تهران با اشاره به اینکه حادثه انفجار لوله گاز شهران نشان داد که تهران در برابر چنین حوادثی آسیب پذیر است گفت: براساس بررسی‌ها ۴۰۰ نقطه آسیب پذیر همچون منطقه شهران در تهران وجود دارد.

سیدحسین هاشمی در نشست پدافند غیرعامل استان در محل استانداری افزود: باید برای مقابله با حوادث غیرمترقبه آمادگی کامل داشته باشیم.

وی با بیان اینکه ستاد مدیریت بحران استان برای کلانشهر تهران پاسخگو نیست تصریح کرد: حدود یک سال و نیم قبل در نامه‌ای به رئیس جمهوری پیشنهاد دادم تا در برنامه‌ای بلند مدت از برق به جای مصارف گاز استفاده کرد و با پیش بینی نیروگاه‌هایی دو هزار مگاواتی در اطراف تهران، این پیشنهاد در استان اجرایی می‌شود.

هاشمی تعامل ستادهای مدیریت بحران و پدافند غیرعامل را ضروری دانست و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان باید در زمینه مدیریت بحران و پدافند غیرعامل همکاری مطلوبی داشته باشند.

* ارائه گزارش پدافند غیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران

در این نشست همچنین محمد احمدی بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران به ظرفیت‌های مترو در حوزه پدافند غیرعامل اشاره کرد و افزود: مترو تهران قابلیت‌های ویژه‌ای دارد و ظرفیت‌هایی برای خدمات رسانی در شرایط مختلف در این بخش وجود دارد که نیازمند همکاری دستگاه‌های مختلف از جمله آبفا و برق است.

استاندار تهران نیز بر ضرورت تامین برق مطمئن در شرایط اضطراری برای مترو تاکید کرد و گفت: لازم است کارگروهی تخصصی با مسئولان برق منطقه‌ای تهران و مسئولان مترو برای تصمیم گیری در شرایط بحرانی اتخاذ شود.

۱۳۹۵/۴/۱۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...