نسخه چاپی

آخرین جزئیات ابلاغ حكم اعدام مه آفرید

عکس خبري -آخرين جزئيات ابلاغ حکم اعدام مه آفريد

پس از گذشت ۳۶۰ روز از آغاز پرونده فساد بزرگ بانكی و برگزاری ۱۵ جلسه دادگاه وكیل متهم ردیف اول پرونده فساد بزرگ بانكی گفت: هنوز حكم دادگاه ابلاغ نشده است.

به گزارش نما به نقل ازمهر، حدود 360 روز قبل در چنین ایامی بود که خبر فساد بزرگ بانکی رسانه های داخلی و خارجی را معطوف به خود کرد. پس از آن رئیس قوه قضائیه اعلام کرد که این پرونده در دست بررسی است.

اخبار ضد و نقیض در مورد پرونده فساد ادامه داشت و هر یک از سازمانها اعم از بانک مرکزی، وزارت اقتصاد، سازمان بازرسی و حتی کمیسیون اصل 90 بر سر اینکه چه کسی ابتدا این پرونده را کشف کرده و خبر داده است اختلاف نظر داشتند تا اینکه حجت الاسلام محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضائیه و دادستان کل کشور در نشست خبری پرده از این فساد برداشت.

بر اساس این گزارش، پس از حدود 180 روز بالاخره کیفرخواست 33 متهم اصلی پرونده صادر شد و نخستین دادگاه رسیدگی به فساد بزرگ بانکی با حضور شاه کلید پرونده یعنی مه آفرید خسروی مدیرعامل مجموعه شرکتهای امیرمنصور آریا در تاریخ 29 بهمن ماه سال 90 آغاز شد. این دادگاهها تا 15 جلسه مداوم ادامه داشت تا تمامی متهمان توانستند با حضور وکیل از خود دفاع کنند.

آخرین جلسه دادگاه پرونده فساد بزرگ بانکی 25 تیرماه 91 به پایان رسید و هم قاضی پرونده و هم دادستان کل کشور اعلام کردند حکم نهایی به زودی صادر می شود. بالاخره انتظار به پایان رسید و در تاریخ 9 مردادماه سال جاری محسنی اژه ای اعلام کرد که احکام متهمان صادر شده و 4 متهم اصلی پرونده محکوم به اعدام هستند. البته وی افزود احکام در حال تایپ است و به زودی ابلاغ می شود.

امروز حدود 15 روز از اعلام سخنگوی قوه قضائیه می گذرد ولی هنوز حکم متهمان اعلام نشده است تا آنجا که ریاحی وکیل مه آفرید خسروی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هنوز حکم دادگاه به من ابلاغ نشده است!

هر چند که سخنگوی دستگاه قضا نامی از متهمان محکوم به اعدام نبرده است ولی با توجه به متن کیفرخواست متهم ردیف اول یعنی مه آفرید خسروی و دفاعیات وی در دادگاه این گمان قطعی است که این متهم جزو 4 اعدامی این پرونده است.

متن کیفرخواست و اتهامات مه آفرید خسروی:

1- ارتشا، اختلاس، کلاهبرداری و جعل اسناد

2- شرکت در پولشویی از طریق مصارف حاصل از جرم

3- 136 فقره گشایش اعتبارات اسنادی در بانک صادرات به مبلغ 28 تریلیون و 544 میلیارد و 400 میلیون ریال

4- استفاده از مبلغ اختلاس در تاسیس بانک آریا

5- خروج بخشی از سرمایه به خارج از کشور

6- پرداخت رشوه که 30 فقره رشوه آن را متهم اعتراف کرده و برای 16 مورد پرداخت رشوه قرار مجرمیت صادر شده که یکی از آنها رشوه به مدیر عامل بانک ملی بوده است.

مبلغ 24 میلیارد و 500 میلیون ریال رشوه به رئیس شعبه بانک صادرات اهواز
رشوه به کارکنان شعبه مرکزی، بانک مرکزی کیش
20 میلیون ریال رشوه به خانم "میم"
70 میلیون ریال رشوه به آقای "ز"
50 میلیون ریال رشوه به خانم "الف"
20 میلیون ریال رشوه به آقای "س"
10 میلیون ریال رشوه به آقای "ک"
9 میلیارد ریال رشوه به آقای "الف" از مسئولان عالی وزارت صنایع
550 میلیارد ریال رشوه به یکی از مسئولان شعب بانک پارسیان که هم اکنون رئیس یکی از شعب بانک تات است.
266 هزار دلار و 350 میلیون ریال رشوه به آقای "ز" از مسئولان وزارت راه و ترابری
113 هزار یورو رشوه به آقای "پ"
230 هزار یورو و 800 میلیون ریال رشوه به آقای "الف" از مدیران وزارت راه
168 هزار یورو به آقای "الف" از مدیران راه و ترابری لارستان
900 میلیون تومان رشوه به آقای "الف"

۱۳۹۱/۵/۲۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...