نسخه چاپی

10 پیشنهاد برای افشای نفاق در سیاست خارجی آمریكا

نماینده مردم همدان در مجلس نهم یادداشتی با عنوان درخواست 10 موردی بررسی و افشای دكترین نفاق ضد حقوق بشری در سیاست خارجی آمریكا منتشر كرد.

به گزارش نما، ابراهیم کارخانه‌ای نماینده مردم همدان در مجلس نهم یادداشتی با عنوان درخواست 10 موردی بررسی و افشای دکترین نفاق ضد حقوق بشری در سیاست خارجی آمریکا منتشر کرد.

متن کامل این یادداشت به شرح زیر است:

به منظور افشای دکترین نفاق در سیاست خارجی آمریکا و تبیین چهره واقعی ضد حقوق بشری این رژیم در سطح مجامع بین‌المللی به ویژه در سازمان ملل متحد موارد ذیل جهت بررسی و تهیه گزارش به دستگاه سیاسی و دیپلماسی و رسانه‌ای کشور پیشنهاد می‌گردد.

1- نقض عهدنامه‌ها، توافق‌نامه‌ها، معاهدات، کنوانسیون‌ها و قطعنامه‌هایی که از بدو تشکیل سازمان ملل متحد توسط آمریکا صورت گرفته است.

2- دولت‌هایی که آمریکا علیه حکومت روی آنها به طور مستقیم یا غیر مستقیم اقدام به کودتا نموده است.

3- اقدامات مداخله‌جویانه در لشکرکشی به اقصی‌نقاط جهان از طریق ایجاد پایگاه‌های نظامی، هوایی، زمینی و دریایی به بهانه تأمین امنیت آمریکا

4- نقش‌آفرینی در تأسیس و حمایت از جریان‌های تروریستی و دولت‌های حامی تروریسم در سطح منطقه و جهان

5- کذب و ساختگی بودن بهانه لشکرکشی به دیگر کشورها همراه با برآورد خسارت‌های مادی و معنوی که ویرانی، کشتار و آوارگی میلیون‌ها انسان بی گناه در جهان را به دنبال داشته است.

6- دخالت‌ها و اقدامات مداخله‌جویانه در ایجاد آشوب و برهم زدن امنیت دیگر کشورها که با هدف به قدرت رسیدن جریان‌های متمایل و یا دست نشانده آنها در جهان صورت می گیرد.

7- نادیده گرفتن حقوق انسان‌ها در نقض گسترده حقوق بین‌الملل بشر، احداث زندان‌های مخوف، اعمال شکنجه‌ و صدور ابزار و آلات وحشیانه شکنجه‌گری به دیگر کشورهای جهان

8- دخالت در نقض حاکمیت دیگر کشورها که به طور مستقیم و یا با هماهنگی سایر کشورها از جمله رژیم صهیونیستی و آل سعود با هدف ایجاد اخلال و ناامنی در منطقه و جهان صورت می‌گیرد.

9- استفاده از دکترین نفاق در سیاست خارجی به نحوی که آنچه را دیگر کشورها به نقض آن محکوم می‌کند، خود رأسا به انجام آن اقدام می نماید از جمله نقض حقوق بشر، حمایت از تروریسم، آزادی و ...

10- اقدام به نفوذ هدفمند و برنامه‌ریزی شده به ساختار حکومتی و نظام مدیریتی دیگر کشورها که در قالب بسته‌های نرم توطئه سازمان‌دهی، مدیریت و اعمال می شود.

منبع: فارس

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...