نسخه چاپی

شرایط انتقال مصدومان حوادث ترافیكی توسط هلال‌ احمر

رئیس اورژانس كشور با اشاره به اینكه انتقال مصدومان حوادث ترافیكی توسط هلال‌احمر بدون مجوز اورژانس مانع از ارائه خدمات درمانی رایگان می‌شود گفت: هموطنان می توانند تمامی تخلفات مربوط به نیروهای اورژانس را از طریق شماره 1590 اعلام كنند.

به گزارش نما، امین صابری نیا در جمع خبرنگاران در ارتباط با اینکه مصدومان حوادث ترافیکی در ارتباط با اینکه مصدومان حوادث ترافکیی در چه شرایطی می‌توانند از خدمات رایگان درمانی در بیمارستان‌ها بهره‌مند شوند گفت: به طور کلی در شرایطی که اورژانس این مصدومان را به بیمارستان رسانده باشد و یا خدمت‌رسانی در این زمینه با هماهنگی اورژانس صورت گیرد مصدومان می‌توانند از خدمات رایگان درمانی استفاده کنند.

وی افزود: در این رابطه ما به هلال‌احمر اعلام کرد‌ایم که جهت انتقال مصدومان با ما هماهنگی داشته باشند. در این زمینه اورژانس کشور با رئیس امداد و نجات تفاهمی را متعقد کردند.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: اگر هلال احمر جهت انتقال مصدومان هماهنگی با ما انجام ندهد حمایت مالی به هیچ عنوان از مصدومان تصادفات انجام نمی‌گیرد لذا هموطنان باید حوادث ترافیکی به این مسائل توجه داشته باشند در این رابطه به تمامی دانشگاه‌های علوم پزشکی زمان‌های ارائه شده است.

صابری‌نیا در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آمبولانس اجازه دارد که مصدوم را به بیمارستان خصوصی منتقل کند یا خیر گفت: اگر بیمار بسیار بدحال باشد که انتقال آن به فاصله دورتر سبب آسیب به آن شود اورژانس این مجوز را داشته که به هر بیمارستانی اعم از دولتی و خصوصی منتقل کند.

وی درمورد اینکه آیا تخلفی بین نیروهای اورژانس در این زمینه وجود داشته است یا خیر گفت: مردم باید در این زمینه آگاهی داشته باشند و تخلفات مربوطه را به شماره 1590که از سه ماه پیش بر روی تمامی آمبولانس‌ها نصب شده اطلاع‌دهند.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: نیروهای اورژانس 115 به هیچ عنوان حق گرفتن هیچ وجهی را جهت ارائه خدمات ندارند و ت مامی خدمات ارائه شده چه در خانه و چه در مسیر رسیدن به بیمارستان رایگان است.

صابری‌نیا در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه‌ آیا در تصادف با پلیس اورژانس، مجبور می‌شود هر چه پلیس می‌گوید را اجرا کند؟ گفت: صحنه حادثه فرماندهی آن توسط پلیس است و تا زمانی که پلیس اجازه هیچ دخالتی را به ما ندهد مجوز ورود و ارائه خدمت نداریم البته اگر پلیس دیر به محل حادثه برسد ما ملزم هستیم ارائه خدمت را انجام دهیم.

رئیس اورژانس کشور تاکید کرد: نیروهای اورژانس به هیچ عنوان اجازه معرفی پزشک جهت ارائه گواهی فوت را ندارند و به طور کلی مامورین ما وظیفه انتقال اجساد به بهشت زهرا و معرفی پزشک جهت صادرکردن گواهی فوت را نداشته و هموطنان تمامی تخلفات در این زمینه را باید به شماره تلفن 1590 گزارش دهند.
منبع: فارس

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...