نسخه چاپی

چرا عارف در افطاری روحانی شركت نكرد؟

عارف چهره‌ مطرح لیست امید در تهران به نشست مشترك دولت و مجلس نرفت.

به گزارش نما به نقل از تسنیم، جلسه مشترک دولت و مجلس شب گذشته به میزبانی رئیس‌جمهور و در نهاد ریاست‌جمهوری برگزار شد و بسیاری از چهره‌های مجلس دهم در این نشست حضور یافتند.

اما محمدرضا عارف چهره‌ مطرح لیست امید در تهران از غایبان مهم این نشست بود.

پس از انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس و جلوس علی لاریجانی بر کرسی ریاست مجلس، محمدرضا عارف از حمایت دولت از علی لاریجانی دلخور بوده و به نظر می‌رسد غیبت عارف در این جلسه نیز بی‌ارتباط با این مسئله نبوده است.

عارف چند روز قبل از انتخاب رئیس جدید مجلس نیز در سخنانی نسبت به حمایت از فرد خاص برای ریاست مجلس هشدار داده بود. به نطر می‌رسید این هشدار عارف متوجه دولت و رئیس‌جمهور و مشاوران وی می‌شد.

یک هفته قبل از آغاز مراسم افتتاحیه مجلس دهم، حزب اعتدال و توسعه که دبیرکلی آن بر عهده محمدباقر نوبخت و از حامیان روحانی است، در همایشی که در سالن اجلاس سران برگزار کرده از علی لاریجانی برای سخنرانی در آن مراسم دعوت کرده بود که عده‌ای این اقدام را حمایت دولت از لاریجانی تلقی کرده بودند.

بسیاری از چهره‌های اصلاح‌طلب نیز اعلام کرده بودند که حمایت دولت و روحانی از ریاست لاریجانی بر مجلس برای انتخابات آینده ریاست‌جمهوری خوشایند نخواهد بود.

با وجود 11 ماه مانده به انتخابات ریاست‌جمهوری دوره دوازدهم، به نظر می‌رسد اختلافات جدی بین اصلاح‌طلبان و دولت به وجود خواهد آمد و حتی دور از انتظار نیست که اصلاح‌طلبان و عارف در اقدامی تلافی‌جویانه از کاندیداتوری روحانی در این انتخابات حمایت نکنند.

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...