نسخه چاپی

صفدر حسینی، دزد نیست، خدمت‌گزار است!

محمد كیانوش راد عنوان كرد:‌ سید صفدر حسینی، دزد و مفسد اقتصادی نیست، او نیز مثل هر فردی امكان خطا و اشتباه داشته است.

به گزارش نما به نقل از فارس، محمد کیانوش راد، فعال سیاسی اصلاح‌طلب امروز دوشنبه 95/4/14 طی یادداشتی در روزنامه آرمان نوشت: اتهام زنی و شایعه پراکنی شیوه ناپسند در برخورد سیاسی درجامعه است حتی هنگامی که فردی به عنوان متهم بازداشت می‌شود قانونا، اخلاقا و همچنین شرعا نمی‌توان از عناوین مجرمانه استفاده کرد و این مساله درباره هر کسی صادق است، چه مخالف و چه موافق، چه دوست و چه حتی دشمن.

متاسفانه شاهد آن هستیم که به دلیل بروز برخی اشتباهات یا سوء تدبیرها نسبت به حیثیت و آبروی افراد بدون در نظر گرفتن هیچ مبنای حقوقی و اخلاقی قضاوت‌های فراتر از حد انتظار بیان می‌شود. در چنین مواردی بیش از هرکس نخبگان و جامعه مطبوعاتی باید نسبت به پاسداری از حد و مرزها کوشا باشند. باید توجه داشت که از هر روش و شیوه‌ای که برای مقابله با حریفان خود بهره می‌گیریم به صورت عملی اجازه استفاده از چنین شیوه‌هایی را به حریف و طرف مقابل خود را نیز خواهیم داد. نباید فراموش کرد در جامعه‌ای که از اسلام و ارزش دینی بسیار سخن گفته می‌شود، نباید به دلیل خوشایند برخی افراد و جریانات یا همسو شدن با جو تبلیغاتی و جلب مخاطب از شیوه غیر اخلاقی و غیرمنطقی استفاده کرد.

در جامعه ما مراجع ذیصلاح و دستگاه قضایی ذیربط برای بررسی هرگونه تخلف یا سوءاستفاده وجود دارد و منطقی آن است که بدون قرارگرفتن در فضای روانی و هیجانی، نسبت به هرکس قضاوت کرد.

نقد و بررسی و اظهارنظر پیرامون درستی و نادرستی رفتار یک مسئول امری پسندیده است و موجب رشد و آگاهی بیشتر و عاملی بازدارنده برای ممانعت از تخلفات یا اشتباهات یا سوء تدبیرها خواهد بود؛ اما تخریب و اتهام زنی در هر سطحی و برای هر فردی عملی ناپسند است.

در برخورد با افراد، باید با معدل‌گیری از مجموعه خدمات و محسنات وی به مخالفت با اشتباه یا سوء تدبیر فرد اشاره کرد. نمی‌خواهم ازموضوع حقوق‌های آنچنانی، آنهم درباره یکی از خدمت‌گذاران کشور، یعنی سید صفدر حسینی،به سادگی عبور کنم. بدون تردید این خطا و با سوء تدبیری بود که به صراحت خودشان هم به نادرستی آن اذعان داشته‌اند. بحث من، له نکردن و نابود نکردن افراد و چشم بستن بر دیگر خدمات افراد است.

بحث تعدی از عدالت در برخورد‌‌هاست. سید صفدر حسینی، دزد و مفسد اقتصادی نیست، او نیز مثل هر فردی امکان خطا و اشتباه داشته است و متناسب با آن مستحق خرده‌گیری است. باید با هر انسانی، طبق قانون و در چارچوب مقررات تعیین شده برخورد کرد، و اگر ذره‌ای اضافه بر حق و حقیقت برخورد شود در واقع مرتکب عملی غیرقانونی و غیر اخلاقی شده‌ایم.

در سفارشات دینی مکررا تاکید شده است که حتی اگر مخالفان و دشمنان شما ستمی را بر شما روا داشتند، نباید دربرخورد با آنها، از چارچوب عدالت خارج شوید. برای محکوم کردن یک بی‌عدالتی، نباید به بی‌عدالتی گسترده‌تر روی نمود.«اعْدِلُوا هُوَ أَقْرَبُ لِلتَّقْوى».

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...