نسخه چاپی

تفاهم نامه اعزام زائران ایرانی به سوریه نهایی شد

رئیس سازمان حج و زیارت درباره نام نویسی پیاده روی اربعین گفت: ثبت نام از زائران از اول مرداد آغاز می شود . اوحدی درباره اعزام زائران به سوریه نیز گفت: تفاهم نامه زائران به سوریه نهایی شده است و تنها موضوع باقی مانده پیوست امنیتی برای اعزام زائران به این كشور است.

به گزارش نما به نقل عز شبکه خبر، رئیس سازمان حج و زیارت درباره نام نویسی پیاده روی اربعین گفت: ثبت نام از زائران از اول مرداد آغاز می شود . اوحدی درباره اعزام زائران به سوریه نیز گفت: تفاهم نامه زائران به سوریه نهایی شده است و تنها موضوع باقی مانده پیوست امنیتی برای اعزام زائران به این کشور است.

اوحدی از آغاز ثبت نام زائران اربعین سید الشهداء از اول مرداد خبر داد و گفت: زائران صرفا با مراجعه به سایت اینترنتی www.samah.haj.ir می توانند برای حضور در پیاده روی اربعین اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه این سامانه اینترنتی به صورت هوشمند طراحی و برای آن 16 قابلیت در نظر گرفته شده است افزود: بر اساس آخرین هماهنگی ها با دولت عراق، در هفته های آینده بسته های قیمتی و بیمه زائران، چگونگی صدور روادید زائران و تعداد نفرات در هر گروه از زائران اطلاع رسانی می شود.

اوحدی با تاکید بر اینکه زمان خروج و بازگشت زائران باید مشخص باشد اظهار داشت: در هر روزی که ازدحام ورود و خروج زائران را داشته باشیم، این سامانه به صورت هوشمندانه تاریخ جدیدی را به زائر ارائه می دهد.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: طبق هماهنگی های انجام شده از اول شهریور چهار کنسولگری عراق در ایران برای صدور روادید زائران اقدام خواهد کرد و تعداد این کنسولگری ها از اول مهر نیز به 20 دفتر برای ارائه خدمت به زائران افزایش خواهد یافت.

اوحدی همچنین درباره آخرین اقدامات اعزام زائران به سوریه گفت: با توجه به امنیت بسیارخوبی که در دمشق برقرار شده است به زودی شاهد از سرگیری اعزام زائران به سوریه باشیم.

وی از سفر هیئتی در هفته های آینده به سوریه خبر داد و افزود: در سفر قبلی که به سوریه داشتیم تفاهم نامه اعزام زائران به این کشور در بخش های فنی و اجرایی کامل شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به نهایی شدن تفاهم نامه اعزام زائران به سوریه، پیوست امنیتی برای اعزام زائران به این کشور را تنها موضوع باقی مانده خواند وگفت: قرار شد دولت سوریه پیوست امنیتی را تهیه کند سپس این پیوست در اختیار دستگاه های نظارتی کشور قرار گیرد و در صورت تایید، زمان از سرگیری اعزام زائران را اعلام می کنیم.

۱۳۹۵/۴/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...